Smutna wiadomość dla fanów Victoria's Secret. Firma rezygnuje z pokazu bielizny

Smutna wiadomość dla fanów Victoria's Secret. Firma rezygnuje z pokazu bielizny

Aniołki Victoria's Secret
Aniołki Victoria's Secret / Źródło: Newspix.pl / ZUMA
Niska oglądalność oraz problemy wizerunkowe firmy przyczyniły się do decyzji o odwołaniu tegorocznego pokazu Victoria's Secret. Przez lata było to jedno z najważniejszych wydarzeń w modowym kalendarzu. Informację przekazał w czwartek 21 listopada Stuart Burgdoerfer, dyrektor finansowy L Brands.

Victoria's Secret od lat pozostaje jedną z najpopularniejszych marek bieliźnianych na świecie. Sławę zawdzięcza m.in. efektownym pokazom mody. Chodzące po wybiegach modelki – nazywane aniołkami Victoria's Secret – zyskiwały ogromną sławę i przepustkę do dalszej kariery. Pokazy od lat przyciągały przed telewizory miliony widzów z całego świata. W 2013 roku transmisję oglądało aż 10 milionów widzów.

W maju tego roku „Harper’s Bazaar” informował jednak o poważnym spadku zainteresowania imprezą w Stanach Zjednoczonych. Firma L Brands, właściciel marki, podjęła decyzję o zakończeniu relacjonowania pokazów w telewizji. Później mnóstwo spekulacji wywołał wywiad 28-letniej Shaniny Shaik dla autralisjkiego wydania „Daily Telegraph”. Modelka ujawniła w nim, że nie przygotowuje się do wyjścia na wybieg, a zawsze o tej porze roku była już w trakcie treningów. – Niestety, tegoroczny pokaz się nie odbędzie. Wiem jednak, że trwają prace nad przygotowaniem nowej koncepcji pokazu – mówiła wówczas. Jak się okazało, jej słowa znalazły potwierdzenie w rzeczywistości.

Oficjalną informację o odwołaniu corocznego wielkiego pokazu Victoria's Secret podano w czwartek 21 listopada. Przykrą wiadomość przekazał dyrektor finansowy L Brands, Stuart Burgdoerfer. Mówił przy okazji o potrzebie ewolucji marketingu marki. Przyznał, że w przeszłości pokazy były ważną częścią budowy wizerunku i niezwykłym osiągnięciem marketingowym. Po ostatnich kontrowersjach wokół VS i stracie 252 milionów dolarów straty w trzecim kwartale stwierdzono jednak, że czas na zmianę.

Pokazy Victoria's Secret w ostatnich latach określane były jako „seksistowskie” i „antyfeministyczne”. Zarzucano im także wtórność, a firmie nie pomagały skandale wokół jej kierownictwa. Były już szef marketingu szef marketingu Ed Razak w wywiadzie dla „Vogue'a” stwierdził, że transseksualne modelki nie powinny brać udziału w pokazie, za co spotkał się z ogromną krytyką środowiska. Nie pomogło też ujawnienie informacji o przyjaźnieniu się prezesa firmy Leslie Wexnera z miliarderem skazanym za pedofilię, Jeffreyem Epsteinem.

Czytaj także:
Internauci wyśmiali modelkę za jej występ na wybiegu. Ta tłumaczyła się rodzinną tragedią
Czytaj także:
Była miss Finlandii, teraz jest miłośniczką gór. Chce zdobyć Broad Peak z Denisem Urubko
Czytaj także:
22-letnia Miss Białorusi najmłodszą posłanką. Media twierdzą, że to kochanka prezydenta

Galeria:
Pokaz Victoria's Secret
Opracował:
Źródło: BBC

Czytaj także

 0