UPC ? obraz po fuzji z Aster

UPC ? obraz po fuzji z Aster

UPC – obraz po fuzji z Aster. Archiwum
Prawie 1,5 mln abonentów i ponad 2,6 gospodarstw domowych w zasięgu ma operator kablowy UPC Polska. Niedawna fuzja z siecią Aster dała firmie niezagrożone pierwsze miejsce na rynku.

Dane podsumowujące skalę biznesu na koniec trzeciego kwartału podała wczoraj w raporcie Liberty Global, czyli spółka matka UPC. Pod koniec trzeciego kwartału połączeni operatorzy mieli łącznie 1,49 mln abonentów. Najpopularniejsza w ich ofercie wciąż jest telewizja analogowa, z której korzysta 775 tys. abonentów. Niewiele mniej (750 tys. osób) korzysta z internetu, 585 tys. klientów to odbiorcy usług telewizji cyfrowej, a 336 tys. korzysta z telefonii stacjonarnej.

Po fuzji z Aster UPC Polska zdominowała branżę kablową ? firma ma obecnie, wg Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej, około 32 proc. udziałów w rynku. Dystansuje tym samym swoich największych konkurentów, czyli Vectrę i Multimedia Polska (ta pierwsza firma ma obecnie niespełna 800 tys. klientów w 164 miejscowościach, Multimedia Polska ? 726 tys. klientów w 2 tys. miejscowości). Firma sygnalizuje, że w przyszłości chce konkurować m.in. z Telekomunikacją Polską oraz Cyfrowym Polsatem.

Czytaj także

 0