Wchodzi Smyk.com. Czy rozdepcze konkurencję?

Wchodzi Smyk.com. Czy rozdepcze konkurencję?

Dodano:   /  Zmieniono: 
Handel on-line w tej branży w Polsce jest mocno rozdrobniony i jak do tej pory żaden ze sklepów nie wybił się na pozycję lidera Archiwum
Otwierając wczoraj e-sklep Smyk.com, właściciel Empiku wchodzi na rynek internetowego handlu artykułami dla dzieci. Brak silnej konkurencji w branży wróży mu sukces.

'W nowym Smyk.com klienci znajdą najszerszą na rynku ofertę produktów dla dzieci do 14 lat' ? czytamy we wczorajszym komunikacie Grupy Empik Media & Fashion, właściciela Smyka. Firma podaje, że w e-sklepie dostępnych jest około 20 tys. produktów w różnych kategoriach, m.in. ubrania, zabawki, akcesoria dla niemowląt, mebelki i akcesoria dziecięce oraz multimedia dla małolatów (w tym książki, muzyka, filmy, gry i konsole).

To największa liczba produktów skierowanych do tej grupy dostępna za pośrednictwem jednego sklepu internetowego. Handel on-line w tej branży w Polsce jest mocno rozdrobniony i jak do tej pory żaden ze sklepów nie wybił się na pozycję lidera. Niedoinwestowane sklepiki starają się raczej wyróżniać na rynku poprzez specjalizację ? znajdują swoją niszę i skupiają na jednym typie produktów. Tak jest m.in. w przypadku firmy Mulan.pl, która sprzedaje głównie wózki i foteliki. ? Mamy szeroki wybór tych produktów, ale już o zabawkach nie mogę tego powiedzieć. W sumie sprzedajemy około tysiąca towarów ? mówi właściciel Mulan.pl.

Atutami internetowego Smyka, prócz szerokiej oferty, są także znana od ponad pół wieku marka (zadebiutowała wraz z powstaniem warszawskiego Centralnego Domu Towarowego) i doświadczenie w e-commerce wyniesione z zarządzania sklepem Empik.com (w internetowym portfolio grupy są również marki e-Muzyka, GRY-OnLine i księgarnia internetowa Gandalf). A także ? zaplecze sieci tradycyjnych salonów Empiku, w których klienci internetowego Smyka będą mogli odbierać zamówione towary. ? Zakładamy, że Smyk.com w ciągu trzech-czterech lat osiągnie skalę porównywalną do empik.com ? mówi Maciej Szymański, prezes Grupy EM&F. Mowa o kwocie ok. 100 mln zł rocznie.

W tym roku w ramach swojej internetowej ofensywy EM&F starał się o przejęcie jednego z najbardziej znanych polskich e-sklepów Merlin.pl ? ustaloną już transakcję udaremnił UOKiK, obawiając się dominacji firmy na rynku e-handlu.