Trzy czwarte e-sklepów ma wybrakowane regulaminy

Trzy czwarte e-sklepów ma wybrakowane regulaminy

Dodano:   /  Zmieniono: 
Sklepy internetowe mają obowiązek informowania w regulaminie nie tylko o warunkach transakcji, ale również o trybie reklamacyjnym oraz sposobie modyfikacji złożonego zamówienia Thinkstock
Nagminne stosowanie niedozwolonych zapisów w regulaminach, to tylko jedna z bolączek polskich sklepów internetowych. Ważniejszym problemem wydaje się to, że w regulaminach brakuje podstawowych informacji.
Jak się okazuje, sprawa braku wymaganych danych w regulaminach dotyczy aż trzech na cztery polskich e-sklepów. Wynika to z badania, jakie na grupie 1,2 tys. sklepów internetowych w kraju przeprowadził serwis KlauzuleNiedozwolone.pl.

Sklepy internetowe mają obowiązek informowania w regulaminie nie tylko o warunkach transakcji, ale również o trybie reklamacyjnym oraz sposobie modyfikacji złożonego zamówienia. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną nakłada na nie taki obowiązek ? jak się okazuje ? bardzo często ignorowany.

Co grozi e-sklepom za nieprzestrzeganie tych przepisów? Jeśli Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta uzna, że któryś z nich naruszył w ten sposób zbiorowe interesy konsumentów, może nałożyć karę pieniężną w wysokości 10 proc. przychodów za poprzedni rok.