Walentynki, czyli biznes kręci się na całego

Walentynki, czyli biznes kręci się na całego

Dodano:   /  Zmieniono: 
Erotyka to branża, która najwcześniej rozpoczyna sezon walentynkowy 123RF
Jutro walentynki. Ale 14 lutego już od dawna jest nie tylko świętem zakochanych, lecz także a może przede wszystkim okresem żniw dla branży erotycznej oraz wzmożonych obrotów w centrach handlowych, kwiaciarniach i restauracjach. Polacy najwyraźniej polubili walentynki i coraz więcej z tej okazji kupują.
Kwiaty, czekoladki, kartki pocztowe, no i oczywiście serca ? w różnych rozmiarach, ale obowiązkowo czerwone ? to te najbardziej konwencjonalne przykłady prezentów kupowanych na walentynki. Importowane z USA święto to doskonała okazja dla handlowców do uzyskania dodatkowych obrotów w okresie, który bez tego byłby raczej mało dochodowy (po grudniowej przedświątecznej gorączce i noworocznych wyprzedażach, a przed wielkanocnymi zakupami). Wnosząc z coraz większej liczby ofert skrojonych pod kątem walentynek, polscy handlowcy już to zrozumieli.

Oczywiście największą popularnością cieszą się tradycyjne upominki, czyli wszelkiego typu walentynkowe serduszkowe gadżety oraz kwiaty, przede wszystkim czerwone róże. ? Już od dłuższego czasu obserwujemy wzmożone zainteresowanie naszą walentynkową ofertą ? mówi Aneta Kowalska, menedżer marketingu Poczty Kwiatowej. ? W tym okresie obroty wzrastają nam kilkakrotnie, a z każdym kolejnym rokiem zamówień z okazji walentynek jest coraz więcej ? dodaje.

? Koncentrujemy się na zapewnieniu atrakcyjnej oferty dedykowanej dla niej i dla niego ? mówi Magdalena Zając z biura prasowego grupy EM&F, właściciela sieci salonów Empik. ? Przed świętem zakochanych szczególnie dobrze sprzedają się też dedykowane gadżety walentynkowe, np. pudełka w kształcie serca, ceramika, termofory i ogrzewacze z motywami walentynkowymi w kolorach czerwonym i różowym, składanki muzyczne z nastrojowymi balladami o miłości. Jeśli chodzi o książki, to każdego roku w okolicach walentynek obserwujemy duże zainteresowanie kamasutrą i wszelkiego rodzaju poradnikami z dziedziny erotyki ? dodaje Zając.

Erotyka to branża, która najwcześniej rozpoczyna sezon walentynkowy. Firmy tej branży, które rozwijają się głównie w internecie, odczuwają wzmożoną aktywność klientów już w styczniu, a na początku lutego osiąga ona apogeum. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez największy polski serwis aukcyjny Allegro.pl, erotyka notuje w tym okresie 46-procentowy wzrost obrotów w stosunku do rocznej średniej. Najliczniejszą grupą kupujących w tej kategorii są osoby w wieku 25?34 lata, z czego 66 proc. to mężczyźni. Jednak liczba klientek stale rośnie ? w 2002 r. kobiety stanowiły zaledwie 5 proc. kupujących towary z kategorii erotycznej, w tym roku ? już 34 proc. ? To najbardziej spektakularny trend, jaki obserwujemy ? mówi Magdalena Krukowska z Allegro.pl. ? Jest oczywiście większy popyt na kartki, pluszaki, itp., ale erotyka rośnie najszybciej.

Jedyny minus walentynek z punktu widzenia handlowców to to, że sezon w przypadku tego święta jest dość krótki. Z analiz Allegro wynika, że szczególnie wzmożone zakupy walentynkowe przypadły na 5 i 6 lutego, co wiąże się ze specyfiką handlu internetowego ? klient musi uwzględnić czas oczekiwania na dostawę. W przypadku tradycyjnej sprzedaży szczyt przypada później. ? Wzmożona sprzedaż przy okazji walentynek obejmuje de facto dwa?trzy dni. W tym roku był to miniony weekend 11?12 lutego. Oczywiście szczytu spodziewamy się 14 lutego ? mówi Magdalena Zając. ? Tak więc jest to bardzo krótki sezon w porównaniu chociażby z okresem przedświątecznym czy np. z akcją 'powrót do szkoły' ? stwierdza przedstawicielka EM&F.

Na pocieszenie ? już niedługo Dzień Kobiet.