Nissan po ponad 30-letniej przerwie wznawia markę Datsun

Nissan po ponad 30-letniej przerwie wznawia markę Datsun

Dodano:   /  Zmieniono: 
Drugi największy japoński producent samochodów ogłosił, że po 31 latach przerwy uruchomi ponownie produkcję i sprzedaż marki Datsun. Pozwoli to na stworzenie tańszej marki bez narażania Nissana na deprecjację. Nowe modele miałyby być sprzedawane od 2014 r. w Indonezji, Rosji i Indiach.
Działanie jest elementem szerszej strategii Nissana, która zakłada podwojenie udziału koncernu w globalnym rynku produkcji samochodowej do 8 proc. w ciągu najbliższych 6 lat. W tym celu planowane jest oddawanie do produkcji nowego modelu auta co 6 tygodni.

Datsun ma pomóc w zwiększeniu sprzedaży aut tej firmy na rynkach rozwijających się. Wybór krajów, w których będzie dostępny, nie jest przypadkowy. Prognozy zakładają blisko 50-procentowy rokroczny wzrost na rynku sprzedaży aut w Indonezji w ciągu najbliższych 5 lat. Także Indie odnotowują olbrzymi wzrost sprzedaży samochodów.

Decyzja ta pozwoli uniknąć deprecjacji marki Nissan, co mogłoby być potencjalnym skutkiem rozszerzenia przez niego produkcji na segment tanich, masowych aut. Inne marki poszły już wcześniej podobną drogą ? Renault promuje Dacię, a Volkswagen Škodę jako swój tańszy odpowiednik.

Nissan nie zadecydował jeszcze, gdzie otworzy zakłady produkcyjne, ale rzecznik prasowy koncernu zapowiedział, że prawdopodobnie będzie to Azja. Kolejne konferencje prasowe w tej sprawie planowane są na dziś w Japonii i Indiach.