Hotele poprawiają wyniki

Hotele poprawiają wyniki

Dodano:   /  Zmieniono: 
Warszawskie hotele zanotowały w minionym roku 8,3-procentowy wzrost wskaźnika RevPAR (przychód na dostępny pokój) w porównaniu z 2010 r. 123RF 
Po tym jak w ubiegłym roku polski rynek hotelowy osiągnął jeden z najlepszych wyników w Europie, nasz kraj dzięki ekspansji światowych sieci może jeszcze bardziej poprawić swoją pozycję. Prognozy są bardzo optymistyczne.
Warszawskie hotele zanotowały w minionym roku 8,3-procentowy wzrost wskaźnika RevPAR (przychód na dostępny pokój) w porównaniu z 2010 r. ? podaje w swoim raporcie na temat rynku hotelowego w Polsce firma doradcza Jones Lang LaSalle. Nasz rynek hotelowy osiągnął jeden z najlepszych wyników w Europie. 'Polska oceniana jest jako kraj o dużym potencjale rozwoju rynku hotelowego, w szczególności w kontekście relacji ryzyka do zysku z inwestycji' ? czytamy w raporcie.

Dostępne dane o przyjazdach do Polski potwierdzają tendencję wzrostową: od stycznia do listopada ubiegłego roku zanotowano o 7,9 proc. więcej przyjazdów w porównaniu z rokiem 2010. Przełożyło się to na większe obłożenie hoteli. Noclegów zagranicznych gości było w tym okresie o 4,3 proc. więcej. Najliczniej Polskę odwiedzały osoby z Niemiec, Wielkiej Brytanii oraz Włoch. Z raportu wynika, że zaobserwować można zauważalną poprawę w wynikach osiągniętych przez polskie, a w szczególności warszawskie hotele w porównaniu z 2009 r., czyli rokiem załamania na tym rynku. ? Istotnie wzrosło zarówno obłożenie obiektów hotelowych, jak i średnie ceny noclegów, co przełożyło się bezpośrednio na ekonomikę tej branży. Dodatkowym pozytywnym bodźcem wpływającym na wyniki sektora hotelowego jest w bieżącym roku współorganizacja przez Polskę mistrzostw Europy w piłce nożnej. Jesteśmy zatem spokojni o popyt na usługi hotelowe ze strony turystyki biznesowej oraz dalszy rozwój segmentu hoteli ukierunkowanych na spotkania, podróże motywacyjne, konferencje i wystawy ? komentuje Angus Wade, członek najwyższych władz firmy Jones Lang LaSalle.

Zdaniem analityków polski rynek nieruchomości hotelowych jest wciąż relatywnie młody, a hotele kategoryzowane stanowią jedynie niewielki udział w bazie hotelowej kraju. Proporcja ta jednak ulega zmianie wraz z powstaniem kolejnych obiektów takich sieci jak Marriott i Hilton w Warszawie oraz w innych dużych miastach w Polsce. Analitycy spodziewają się, że w Polsce pojawią się też kolejne sieci hotelowe. Na razie największym operatorem hotelowym w Polsce jest Orbis (część francuskiego Accor) z 1,65 tys. pokoi.

W ubiegłym roku rynek inwestycji w nieruchomości hotelowe zanotował imponujący wzrost. Wolumen transakcji wyniósł w ubiegłym roku 125 mln euro. ? Spodziewamy się dalszego mocnego zainteresowania zagranicznych inwestorów nabywaniem nieruchomości hotelowych w Polsce, w szczególności wysokiej klasy obiektów zlokalizowanych w takich miastach jak Warszawa czy Kraków ? mówi Angus Wade.