Coraz większe zainteresowanie Polską

Coraz większe zainteresowanie Polską

Dodano:   /  Zmieniono: 
W czerwcu oczekujemy obłożenia na poziomie porównywalnym do tego samego miesiąca ubiegłego roku, a możliwe, że nawet na ciut wyższym - Thomas Schoen, dyrektor generalny Starwood Hotels and Resorts (m.in. marki Sheraton i Westin) w Polsce 123RF 
Zauważyliśmy pewną ciekawostkę rośnie liczba gości z Chin. Obecnie udział chińskich gości stanowi zaledwie 1 proc., niewiele, ale jest to o 80 proc. więcej niż rok temu. Coraz więcej gości mamy również z Ameryki Łacińskiej mówi w rozmowie z Businesstoday.pl Thomas Schoen, dyrektor generalny Starwood Hotels and Resorts (m.in. marki Sheraton i Westin) w Polsce.
Mladen Petrov: Czy EURO 2012 przyniesie hotelarzom rekordowe zyski?

Thomas Schoen: W czerwcu oczekujemy obłożenia na poziomie porównywalnym do tego samego miesiąca ubiegłego roku, a możliwe, że nawet na ciut wyższym. Oczywiście w dniach, w których w Warszawie będą się odbywać mecze, przewidujemy bardzo wysokie obłożenie hoteli, ale statystyki zmieniają się już następnego dnia. Musimy więc postarać się zapełnić hotele również w dniach, w których nie ma meczów. Drugie zagadnienie to ceny ? o ile obłożenie jest na podobnym poziomie, o tyle ceny za pokój są nieco inne.
Ogólnie obserwujemy znaczącą poprawę. W porównaniu z I kwartałem ubiegłego roku widzimy teraz pozytywny trend. Dobre wiadomości nie dotyczą tylko okresu styczeń?marzec, lecz także II kwartału roku. W tym okresie również zanotujemy wzrosty. Spodziewamy się 10-procentowego wzrostu RevPAR (przychód na dostępny pokój) w tym okresie i co więcej, wierzymy, że wzrost się utrzyma również w drugiej połowie roku. Wzrost obserwujemy we wszystkich segmentach rynku ? noclegi oraz konferencje i wydarzenia. To samo dotyczy krajów, z których do Polski przyjeżdżają nasi gości ? nie ma jednego kraju, który byłby zdecydowanym liderem. Zauważyliśmy pewną ciekawostkę ? rośnie liczba gości z Chin. Obecnie ich udział stanowi zaledwie 1 proc., niewiele, ale jest to o 80 proc. więcej niż rok temu. Coraz więcej gości mamy również z Ameryki Łacińskiej. Liczby jeszcze nie są tak duże, ale w porównaniu z ubiegłym rokiem jest wyraźna różnica.

Który hotel z portfolio firmy należy pochwalić za wyniki?

Jeśli chodzi o Warszawę, najlepiej radzi sobie hotel Bristol, który jest właśnie w trakcie największego od 20 lat remontu. Co więcej, mamy już rezerwacje na następne dwa lata. Do tej pory większość rezerwacji robiono w bieżącym roku. Jest to w pewnym stopniu zasługa polskiej prezydencji w UE. Oprócz udanej moim zdaniem prezydencji promocję Polski wspiera również EURO 2012. Wierzę, że impreza się uda. Polska ma coraz lepszą reputację za granicą, stąd rosnące zainteresowanie naszym krajem.

Do tej pory Warszawą przeważnie interesowali się biznesmeni...

Potwierdzam, Warszawa w dużej mierze w dalszym ciągu jest kierunkiem podróży w dniach od poniedziałku do czwartku. Wszystkie hotele pracują nad tym, żeby to zmienić, i rzeczywiście jest więcej klientów, którzy przyjeżdżają do miasta prywatnie. Niemniej jednak nadal dominuje gość biznesowy. Zazwyczaj lipiec i sierpień uchodzą za spokojne miesiące dla warszawskich hoteli. Sprawa ma się już jednak inaczej. W ubiegłym roku w tych miesiącach obłożenie naszych hoteli było na poziomie 70 proc.

Czy Starwood przygotowuje nowe inwestycje w Polsce?

Zawsze badamy rynek, ale jesteśmy wierni swoim korzeniom. W Polsce ostatnimi czasy powstają przeważnie hotele poza naszym segmentem. Jesteśmy bardzo wymagający, jeśli chodzi o lokalizację. Nie podpiszemy umowy tylko po to, żeby móc się pochwalić kolejnym projektem. Niestety, nie powstanie hotel Sheraton w Mikołajkach. Europejski Fundusz Hotelowy, inwestor projektu, miał problemy z pozyskaniem finansowania i uznał, że na razie nie będzie realizował projektu budowy hotelu. W Mikołajkach więc nie powstanie nasz hotel, ale Starwood w dalszym ciągu jest zainteresowany Mazurami. Szukamy więc odpowiedniej lokalizacji!