Centra handlowe prawie jak hotele

Centra handlowe prawie jak hotele

Dodano:   /  Zmieniono: 
Na podstawie audytu firmy SGS gwiazdki zostały przyznane Arkadii i Galerii Mokotów 123RF
Arkadia i Galeria Mokotów to pierwsze certyfikowane pod względem jakości obsługi klienta centra handlowe w Polsce.
571 punktów musiał spełnić Unibail-Rodamco, właściciel paru centrów handlowych w Polsce, żeby dostać czterogwiazdkowy certyfikat jakości dla swoich warszawskich placówek. Na podstawie audytu firmy SGS gwiazdki zostały przyznane Arkadii i Galerii Mokotów. To pierwsze polskie centra handlowe Unibail-Rodamco spełniające warunki programu, którego autorem jest... Unibail-Rodamco.

? Postawiliśmy na własną certyfikację m.in. dlatego, że w odróżnieniu od hoteli nie ma na świecie ogólnie przyjętej certyfikacji centrów handlowych. Koszt przystosowania do nowych standardów jest inny dla każdego centrum, ale nie jest to jednorazowa inwestycja ? zapewnia Arnaud Burlin, dyrektor zarządzający Unibail-Rodamco na Europę Środkową. Firma, która posiada centra handlowe w 12 krajach Europy o łącznej wartości ponad 25 mld dol., będzie wdrażała program we wszystkich swoich obiektach. W Polsce grupa posiada jeszcze udziały w warszawskich Złotych Tarasach oraz centrum handlowe Warszawa Wileńska, które przygotowane jest do certyfikacji.

By dane centrum handlowe mogło otrzymać certyfikat firmy właścicielskiej, zarząd obiektu musi wprowadzić korzystne dla klienta zastosowania, takie jak aplikacje na telefony komórkowe, dostęp do darmowego Wi-Fi, a także usługi typu premium, jak parkowanie samochodów przez obsługę czy możliwość korzystania z iPadów w przestrzeniach rekreacyjnych. Dodatkowo stałej kontroli będą podlegać pracownicy centrów handlowych oraz najemcy, a wszyscy wspólnie będą brać udział w szkoleniach mających na celu poprawę obsługi klienta.

Każdego roku podczas niezapowiedzianej wizyty audytor, firma SGS, będzie sprawdzał, jak centra handlowe wprowadzają rozwiązania. W przypadku odchyleń od standardów centra nie będą pozbawiane certyfikatu, dostaną jednak czas na poprawę usterek.

System certyfikacji powstał na podstawie rozmów z 20 tys. klientów centrów handlowych francuskiej firmy. Nowa polityka obsługi klienta daje zarządcom certyfikowanego centrum handlowego 48 godzin na odpowiedź na skargę ze strony klienta. Arkadię, największe centrum handlowe w Polsce z 225 sklepami, rocznie odwiedza 21 mln osób.