UOKiK: Lidl wprowadza klientów z błąd

UOKiK: Lidl wprowadza klientów z błąd

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. sxc 
Sieć dyskontów wprowadzała konsumentów w błąd podczas swojej kampanii reklamowej - twierdzi UOKIK 20 stycznia 2012 r. UOKiK opublikował raport, który dotyczył produktów oferowanych pod własną marką sieci handlowych. Był to wynik kontroli Inspekcji Handlowej. Gdy kilka dni później Lidl na stronach internetowych chwalił się, że sieć uzyskała najlepszy wynik. UOKiK miał wątpliwości, czy Lidl miał prawo do takich reklam.
Po analizie ocenił, że sec handlowa wprowadzała swoich klientów w błąd. W opinii Urzędu informacja dotycząca najlepszego wyniku uzyskanego przez sieć dyskontów była nieprawdziwa, spółka nierzetelnie przedstawiła wyniki raportu z kontroli administracyjnej.

Prezes UOKiK nakazała Lidl Polska Sklepy Spożywcze zaniechanie rozpowszechniania wprowadzających w błąd reklam i nałożyła na spółkę karę pieniężną w wysokości 1 826 547 zł. Decyzja nie jest prawomocna. Przedsiębiorca może odwołać się do sądu.

eb, rp.pl