W ciągu 3 lat Polska stanie się potęgą mCommerce
Artykuł sponsorowany

W ciągu 3 lat Polska stanie się potęgą mCommerce

Dodano:   /  Zmieniono: 
 
Polski rynek eCommerce może być wart nawet 28,1 mld zł i wciąż wzrasta. Wygoda dokonywania zakupów przez internet jest jednym z głównych motywatorów dla  konsumentów. Dynamiczny rozwój rynku eCommerce dał podstawy do zbudowania silnego, wartościowego rynku zakupów mobilnych - mCommerce.

Polska potęgą mCommerce na tle Europy


Raport "The New World of Retail" przygotowany przez firmę doradczą Innovalue na zlecenie MasterCard pokazuje, że Polska ma jeden z najlepiej rozwiniętych rynków mCommerce, czyli rynku zakupów dokonywanych za pomocą smartfonów.

Wkrótce staniemy się europejskim liderem. Szacuje się, że w ciągu 3 kolejnych lat wartość zakupów na rynku mCommerce urośnie w Polsce do poziomu 224 euro na mieszkańca. Dla porównania warto podać, że w innych krajach europejskich przewiduje się wzrost do poziomu:

- 196 euro w Danii,
- 176 euro w Norwegii,
- 140 euro w Austrii,
- 104 euro w Wielkiej Brytanii.

Obecnie wartość zakupów w aplikacjach mobilnych w Polsce wynosi około 20 euro na mieszkańca i plasuje nas na końcu "stawki" krajów najszybciej rozwijających sferę handlu mCommerce.
Ciekawostka

W całej Europie aż 305 milionów obywateli to posiadacze smartfonów, które mogą z łatwością posłużyć do dokonywania zakupów przez internet. Dlatego inwestowanie w rozwój zakupów przez nowoczesne telefony komórkowe jest całkowicie uzasadnione, zwłaszcza że prawdopodobnie 60 proc. użytkowników smartfonów kupuje coś w internecie za pośrednictwem telefonu.

Atuty polskiego mCommerce


Wsparciem dla prężnie rozwijającego się, polskiego rynku mCommerce jest wzrost segmentu płatności mobilnych.

Nie bez znaczenia jest też i to, że polscy konsumenci są otwarci na rozwiązania technologiczne i chcą próbować "nowości" w tym zakresie.

Elektroniczne i mobilne płatności stanowią siłę napędową rynku m-płatności. Z uwagi na fakt, że w Polsce występuje ponad 76-procentowe nasycenie terminalami płatniczymi, przystosowanymi do obsługi płatności bezstykowych, już dziś dysponujemy właściwą infrastrukturą do dalszego wzrostu. Wystarczy, że przełamane zostaną opory konsumentów przed adaptacją nowej metody płatności. Większość klientów w Europie od m-płatności oczekuje:

97 proc. - wygody,
87 proc. - intuicyjności.

Za najlepsze i najbezpieczniejsze uznaje się formy płatności zapewniające łatwość i szybkość obsługi, ale które pozwalają na skorzystanie z opcji dostosowania ich do specyfiki funkcjonowania urządzeń mobilnych.
Przykładem jest między innymi płatność jednym kliknięciem, która wprowadzona została z myślą o powiększającej się grupie użytkowników bankowości mobilnej przez mBank. Nowy mTransfer mobilny za zakupy w sieci można wykorzystać do dokonania zapłaty za pośrednictwem jednego kliknięcia, bezpośrednio z przypisanego do usługi rachunku bankowego.

Na początek mBank we współpracy z organizacją płatniczą PayU zdecydował się na wdrożenie takiego rozwiązania w serwisie aukcyjnym Allegro.pl. Wkrótce ma ono być również dostępne w niektórych sklepach internetowych.

Dla klientów sklepów internetowych i zakupowych aplikacji mobilnych bardzo ważne jest to, aby szybko, wygodnie i bezpiecznie dokonywać transferu pieniędzy do sklepu wprost z rachunku osobistego lub kredytowego. Obecnie 40 proc. udziału wśród polskich płatności typu pay-by-link posiada mTransfer. Nowy mTransfer mobilny to przelew nowej generacji, który pozwala na realizację płatności mobilnej bez konieczności logowania się do banku i o dodatkowej autoryzacji. Na pewno znacząco przyspieszy on realizację wirtualnych płatności i zakupów za pośrednictwem smartfona. Aby sfinalizować transakcję i zapłacić za nią, nie trzeba opuszczać aplikacji mobilnej sklepu czy serwisu aukcyjnego.

Można spodziewać się, że w najbliższej przyszłości kolejne banki udostępnią swoim klientom podobne usługi, wspierając rozwój rynku mCommerce w Polsce.