/ Forum Apel pracodawców i związkowców do prezydenta ws. przetargu na śmigłowce. "Niech rząd ponownie to przeanalizuje"
34    

Apel pracodawców i związkowców do prezydenta ws. przetargu na śmigłowce. "Niech rząd ponownie to przeanalizuje"

Dodano 34
Sygnatariusze listu – Andrzej Malinowski, Prezydent Pracodawców RP, Piotr Duda, Przewodniczący NSZZ „Solidarność”, Jan Guz, Przewodniczący OPZZ, oraz Tadeusz Chwałka, Przewodniczący FZZ – zaapelowali do Prezydenta RP Andrzeja Dudy o „spowodowanie, by Rząd RP ponownie przeanalizował decyzje podjęte w związku z przetargiem na zakup śmigłowców wielozadaniowych na potrzeby wojska”.
 34
  • jakovlew   IP
    caracal spełnia założenia śmigłowców Mi8 i Mi14, bo to zamiennik tych że śmigłowców a nie bojowych z pierwszej linii frontu. Przeznaczenie bojowe a nie układziki polityczne powinno być na pierwszym miejscu.
    • wojciech   IP
      Prosta srawa nalezy zbadac kontrakt bo jezeli zaszly falszerstwa w fazie przetargu odrzucajac firmy w Polsce, jezeli jest prawda ze kupiono przestarzale smiglowce I jezeli prawda jest ze Francuzi obiecali ze czesci do helikopterow beda robione w Polsce a potem sie z tego wycofali to POLSKA ZROBILA BARDZO ZLY INTERES
      • 12345   IP
        Bedzie jak z Pendolino, kupilismy pare sztuk a pozniej bedziemy kupowac reszte z polskiej Pesy a czesci nadal bedziemy kupowac u makaroniarzy...
        • Komando   IP
          Zobaczymy czy Duda utrzyma swoje stanowisko z kampanii co do śmigłowców...
          • Willgraf   IP
            TEMAT dla WPROST i PIS-posłów
            DLACZEGO MIELEC sprzedany został za 50 milionów !!!!! kto beknie za taką prywatyzacje
            - teraz cały SIKORSKY jest na sprzedaż należy odzyskać ten zakład za takie same psie pieniądze !
            - Czesi tak odzyskali swoje zakłady lotnicze od amerykanów i nie chcą już żadnych ich zakładów u siebie po takich prywatyzacjach za przysłowiowego dolara i udawaniu ,że coś tam robią - a my co ? - taki POLSKI ZAKŁAD LOTNICZY MÓGŁBY razem z UKRAIŃSKIM MOTOR SICZ przywrócić resursy wielu polskim śmigłowcom i poprawić ich parametry lotne - DLACZEGO ci z partii prowadź wodzu byle nie za szybko tego nie widzą ! dlaczego w tej kwestii ani WPROST ani PIS nie zabiera zdania - tam gdzie chodzi o interes Polski gdzie znowu zaprzepaszczana jest szansa dla Polski
            a teraz ŚWIDNIK i prywatyzacja a raczej drenaż technologi i usunięcie konkurenta z rynku przez Aguste -dlaczego nikt się nie interesuje tym ....DLACZEGO DOKUMENTACJA POLSKICH ŚMIGŁOWCÓW została sprzedana włochom za bezcen - gratis - stanowiła majątek nie tylko ŚWIDNIKA ale i tysięcy godzin i uwag polskich pilotów wojskowych latających na Sokołach !!! to są dla was tematy a nie wieszanie szumowin na jedynym dobrym zakupie przez POLSKE od dziesiątek lat ..bo wasz F16 po pierwszej godzinie wojny nie będzie miał skąd startować - zatem po co wam myśliwiec na parady - i offsety z których kasa SZŁA DO FIRM AMERYKAŃSKICH - tam jakoś nie widać dziennikarzy ze WPROST ! OFFSET jest wtedy kiedy trafia w ręce przemysłu w Polskich rekach ! do roboty ...do prawdziwych szwindli w POLSCE - DO PRYWATYZACJI FIATA w Bielsku Białej i Tychach za 40 samochodów LANCIA dla rządu - tam także makarony dostały zakłady za nic - które zatrudniały ponad 15 tys osób a teraz 3tys ... a warunkiem było podniesienie zatrudnienia - należy to odebrać makaronom bo dostali za darmo i nie wywiązali się DO ROBOTY PANOWIE WIELCE SZANOWNI DZIENNIKARZE anie brednie wypisujecie o belce ogonowej !
            • szydelko B   IP
              Ej Dudowaty nowoczesne i moderne Helkoptery dla Polski smiechu warte dla kolchozu kaczego kolchozu kaczego Benda najlepsze Wozy Drabiniaste to podpisz Dudowaty bo Prezes kolchozu juz czeka
              • Silesian   IP
                No to, Siemoniak, pakujcie walizki, bo prokurator za drzwiami
                • Amapola   IP
                  Jeśli MON nie ma nic do ukrycia powinien sam nawet wyjść z taką inicjatywą - jestem za prześwietleniem tego kontraktu
                  • bez-nazwy   IP
                    Uważam, że należy ponownie przeanalizować sprawę przetargu na śmigłowce, ponieważ absurdem jest nie korzystanie z oferty firm produkujących śmigłowce w Polsce. Ponadto nie wszyscy wiedzą, że wojsko francuskie posiada jedynie 14 szt. Caracali swoim uzbrojeniu. Śmigłowiec ten powstał na zapotrzebowanie francuskich sił zbrojnych do zadań CSAR (poszukiwawczo-ratunkowych w warunkach bojowych) W zależności od konfiguracji śmigłowce specjalizują się w wykonywaniu zadań transportu wojska, poszukiwawczo-ratowniczej, ewakuacji medycznej, patrolowania mórz. Śmigłowce wykorzystywane w siłach zbrojnych Francji:
                    153 szt. - Aérospatiale Gazelle
                    119 szt. - Aérospatiale Puma
                    26 szt. - Eurocopter Cougar
                    14 szt. - Eurocopter Caracal
                    6 szt. - NHI NH90
                    3 szt. - Aérospatiale Super Puma
                    41 szt. - Fennec
                    36 szt. - Eurocopter Tigre
                    22 szt. - Westland Lynx
                    16 szt. - Eurocopter Panther
                    10 szt. - Eurocopter Dauphin
                    2 szt. - Eurocopter EC225
                    • bez-nazwy   IP
                      Uważam, że należy ponownie przeanalizować sprawę przetargu na śmigłowce, ponieważ absurdem jest nie korzystanie z oferty firm produkujących śmigłowce w Polsce. Ponadto nie wszyscy wiedzą, że wojsko francuskie posiada jedynie 14 szt. Caracali swoim uzbrojeniu. Śmigłowiec ten powstał na zapotrzebowanie francuskich sił zbrojnych do zadań CSAR (poszukiwawczo-ratunkowych w warunkach bojowych) W zależności od konfiguracji śmigłowce specjalizują się w wykonywaniu zadań transportu wojska, poszukiwawczo-ratowniczej, ewakuacji medycznej, patrolowania mórz. Śmigłowce wykorzystywane w siłach zbrojnych Francji:
                      153 szt. - Aérospatiale Gazelle
                      119 szt. - Aérospatiale Puma
                      26 szt. - Eurocopter Cougar
                      14 szt. - Eurocopter Caracal
                      6 szt. - NHI NH90
                      3 szt. - Aérospatiale Super Puma
                      41 szt. - Fennec
                      36 szt. - Eurocopter Tigre
                      22 szt. - Westland Lynx
                      16 szt. - Eurocopter Panther
                      10 szt. - Eurocopter Dauphin
                      2 szt. - Eurocopter EC225
                      • 1@@@1   IP
                        Związkowcy rujnują ten kraj. Banda leserów ,nierobów ,leni patentowanych ,alkoholików i degeneratów terroryzuje armię i gospodarkę. Nic dobrego z tego nie wyniknie.
                        • Willgraf   IP
                          i jeszcze raz , bo sprawa ważna dla POLSKI - bo laicy od śmigłowców decydują ,że ma być dobrze dla związkowców obcej firmy ŚWIDNIK , a nie dla obronności kraju - zatem jeszcze raz powtarzam ,że wybór Caracala to właściwy wybór i próba odnowienia Polskiego przemysłu lotniczego, który został sprzedany, bo ani Mielec ani Świdnik nie są Polskie. - Świdnik chciał sprzedać śmigłowcowce turystyczno - biznesowe dla wojska to jakby zrobić wersje HUMVEE z fiata 126p - Mielec natomiast sprzedawał sama skorupę od Black Hawka - to tak jakby do karoserii Porsche włożyć silnik od motopompy i mamy Syrene 105 --- skoro WPROST cały czas pisze o POLSKICH zakładach lotniczych i ma na myśli ŚWIDNIK - to czemu nie zainteresował się sposobem prywatyzacji tego zakładu, wywożeniem lepszych maszyn i obrabiarek ze Świdnika po przejęciu go przez Włochów, a montowaniem w te miejsce chińskiej tandety - może tu pan prezeski miałby coś do powiedzenia ? Na razie nie mamy POLSKICH ZAKŁADÓW LOTNICZYCH produkujących latające maszyny helikoptery czy samoloty - ta decyzja wybór CARACALA jest właśnie próba odtworzenia tego co zostało zniszczone. a cała dyskusja o złym wyborze jest dyskusja laików bez żadnej wiedzy lotniczej amatorów do potęgi n-tej ! ŻADEN PILOT WOJSKOWY nie powie ,że Caracal to zły wybór - ten śmigłowiec nie miał zastąpić MI-17 ale stworzyć coś pomiędzy MI-17 a Sokołem. DLACZEGO WPROST nie pisze o olaniu przez tzw. POLSKI PRZEMYSŁ LOTNICZY wizyty i próby współpracy prezesa MOTOR SICZ - ukraińskie silniki są lepsze od ruskich i taka współpraca byłaby bardzo cenna dla POLSKI - ale tu cisza !!!!
                          • centurion   IP
                            Na konieczność przeanalizowania tego przetargu wskazał nie tak dawno temu.......szef MON min Siemoniak, który oznajmił w mediach, że miał "pewne wątpliwości", no ale nic nie z tymi "wątpliwościami" nie zrobił. Z pewnością dlatego, że kontrakt na "Caracale" był jedną z wielu, swoistą "zapłatą" za brukselski "stołek" dla D. Tuska, a zatem min. Siemoniak był "za cienki" aby w taką sprawę interweniować i po prostu "olał" temat, dla osobistego bezpieczeństwa / a zatem R. Kalisz ma dobre informacje! /
                            Jeżeli dodamy do tego wczorajsze informacje "Wprost" to ten przetarg trzeba, jak widać ponownie powtórzyć!
                            Liczba różnego rodzaju zagrywek, kombinacji a nawet ewidentnych przestępstw, jakie zaistniały w toku omawianego przetargu po prostu poraża. Niestety nie pierwszy to przypadek / np Pendolino/
                            centurion
                            • specjalista   IP
                              Siemioniak i s-ka POwinni stanac przed TS za przekrety oraz zakup sprzetu wojskowego z poziomu ligi okregowej.
                              • wizadsky   IP
                                Skończy się jak zawsze. Bedą protestować, mieszać ,aż w końcu zakupią jakiś złom . Amerykanie wystawili do przetargu ubogą wersję z przestarzałym silnikiem i systemami. Pewnie chcieli nam to wcisnąć na siłę bo nikt już tego nie chce kupować. Włosi natomiast mają śmigłowiec ,który co najwyżej nadaje się do filmów o Bondzie ,albo dla Berlusconiego żeby mu dowozić dziewuchy na bunga -bunga.
                                • Willgraf   IP
                                  niech rząd przestanie zamawiać cokolwiek we włoskim ŚWIDNIKU ta zagraniczna firma - nie realizuje zamówień w terminie i jest powiązana z Rosyjskim lobby przemysłowym ! a ich smigłowiec AW149 to  wielkie G nie mające zastosowania w wojsku - chyba tylko jako salonka dla generałów ! parametry tej maszyny jej silniki maja żałosne osiągi -  OD KIEDY TO PREZYDENT DBA O ZAKŁADY OBCE w kraju - niech związkowcy tej zagranicznej firmy maja pretensje do swoich szefów !
                                  ŚWIDNIK TO NIE POLSKA FIRMA !!!!!!!! i wbijcie sobie to raz na zawsze do głowy !!!!

                                  Najczęściej komentowane