/ Forum Bielakowski odpowiada. "Do MON pod rozwagę"
16  

Bielakowski odpowiada. "Do MON pod rozwagę"

Dodano 16
Z zainteresowaniem przeczytaliśmy umieszczoną w internecie odpowiedź Ministerstwa Obrony Narodowej na nasz tekst "Kto uziemił śmigłowce". To dobrze, że resort wreszcie poważnie potraktował opisany przez "Wprost" temat przetargu na śmigłowce dla wojska. W zeszłym tygodniu, przed publikacją, na kilka szczegółowych pytań, które zadaliśmy resort w ogóle nie odpowiedział, albo zrobił to bardzo lakonicznie.
  • Piotr Kraczkowski   IP
    Wprost świadomie wprowadza czytelników w błąd, bo skłamało bezczelnie, że H225M nie ma składanej belki ogonowej, choć to prosta sprawa i oczywiście H225M ma składaną belkę ogonową. Tak samo pozostałe zarzuty Wprost są po prostu śmiesznym szuakaniem dziury w całym. H225M jest błogosławieństwem dla polskiej armii nie tylko dlatego, że choć jest helikopterem najnowszej generacji, to cechuje go niebywała niezawodność i bezpieczeństwo lotu, ponieważ jego rozwiązania mechaniczne (przekładnie, układ smarowania, sensory w skrzynce biegów itp.) zostały przejęte z testowanych w 37-siedmiu armiach świata oraz w przemyśle naftowym helikopterów Puma i Super Puma/Coguar (ukryte usterki wyeliminowano po wypadkach). Nowa generacja H225 polega min. na tym, że H225M ma jako pierwszy helikopter świata autopilota specjalnie skonstruowanego dla H225M, a nie przeniesionego z jakiegoś samolotu (jak w pozostałych helikopterach).
    ___Skąd we Wprost tyle nienawiści do Polski, do polskiego wojska i do polskości? Przecież tak nparawdę to jest tylko H225M, a potem długo nic, potem NH-90, a dopiero potem Black Hawk i AW 149. Powinniśmy zapamiętać Wprost tą zdradę i przypomnieć gdyby jednak doszło do wyboru Black Hawka lub AW149 i do nieuchronnych wówczas katastrof, których śmiertelny potencjał w czasach pokoju szacuję na ok. 100 ludzi. Wprawdzie Black Hawk jest pod względem mechaniki równie sprawdzony, co H225M, ale aby przewieźć żołnierzy H225M potrzeba dwóch Black Hawków, a zatem aby dostarczyć na pole bitwy tą samą ilość żołnierzy polskie wojsko musiałoby płacić miesięcznie podwójnej ilości pilotów i obsługi naziemnej, co wymusi za niskie płace i spowoduje dużą roatcję pilotów i mechaników - będą odchodzić do wyższych płac lotnictwa cywilnego. Także 2 razy części zamienne. Rotacja wymusi gigantyczne koszty szkoleń wciąż nowych pilotów i mechaników oraz wypadki helikopterów. AW149 jest zupełnie nowy, czyli Wprost chce go testować życiem żołnierzy. Polecam YouTube helicopter crash. Skandal!

    Najczęściej komentowane