Bolid wyścigowy i samoloty studentów z kół naukowych Politechniki Warszawskiej
Dwa koła naukowe działające na Politechnice Warszawskiej – konstruktorzy bolidu z WUT Racing i twórcy bezzałogowych samolotów z SAE AeroDesign pokazali nam swoje konstrukcje. Przyjrzyjmy się im bliżej.
-
Obecny bolid zaprojektowany przez WUT Racing to trzecia konstrukcja w historii koła
Bolid co roku jest dostosowywany do najnowszych wymogów regulaminu zawodów Formula Student.
Źródło: WPROST.pl -
Moc silnika bolidu WUT Racing to 78 KM.
Jego przyspieszenie to 3,8s do 100 km/h, a prędkość maksymalna to 140 km/h.
Źródło: WPROST.pl -
-
W bolidzie studenci zastosowali samonośną konstrukcję typu monokok.
Konstrukcja monokok wykonana z kompozytów polimerowych w osnowie węglowej pozwoliła obniżyć masę konstrukcji do zaledwie 190 kilogramów.
Źródło: WPROST.pl -
Konstrukcja jest wyposażona w opony typu slick.
Bolid ma bardzo zaawansowany pakiet aerodynamiczny, który generuje bardzo duży docisk.
Źródło: WPROST.pl -
-
Studenci z SAE AeroDesign budują samoloty w czterech klasach.
To trzy klasy według regulaminu zawodów SAE AeroDesign: Regular, Micro i Advanced oraz klasa Air Cargo na zawody Air Cargo Challenge.
Źródło: WPROST.pl -
W klasie Regular zakazane jest stosowanie kompozytów włóknistych.
Przez to konstrukcja wykonana jest przede wszystkim z drewna i aluminium. To najbardziej prestiżowa klasa, w której budowane są najbardziej tradycyjne konstrukcje.
Źródło: WPROST.pl -
W ostatnich zawodach w klasie Regular, samolot musiał przewieźć jak najwięcej piłek do piłki nożnej.
Członkowie koła SAE AeroDesign w minionym roku zdecydowali się na sprytne rozwiązanie – piłki ukryli w skrzydle, stąd jego nietypowy kształt. Dzięki temu udało się ich zmieścić aż 12, co było drugim wynikiem na zawodach.
Źródło: WPROST.pl -
-
W klasie Micro przede wszystkim liczy się niska masa samolotu.
Ograniczona jest jego rozpiętość i moc silnika, ale materiały mogą być dobrane dowolnie. Celem w trakcie ostatnich zawodów było przewiezienie gabarytu w kształcie małego pudełka od pizzy.
Źródło: WPROST.pl -
Konstrukcje w klasie Advanced budowane są przede wszystkim z włókna węglowego
To najbardziej zaawansowana technologicznie klasa, która jest budowana do wykonania szczegółowo opisanej misji. Wymaga to nie tylko zbudowania dobrego samolotu, ale i systemu elektronicznego, który pozwoli na autonomiczny lot. Celem ostatniej misji była symulacja zadania w trakcie kolonizacji Marsa.
Źródło: WPROST.pl -