Wdrożenia SAP - dlaczego warto zaufać tym rozwiązaniom?
Artykuł sponsorowany

Wdrożenia SAP - dlaczego warto zaufać tym rozwiązaniom?

Dodano:   /  Zmieniono: 
Spotkanie biznesowe
Spotkanie biznesowe Źródło: Fotolia
Osiągnięcie pozycji lidera na rynku nie jest dzisiaj proste. Firmy dysponują jednakowymi technologiami, wyposażeniem w park maszynowy, produkują podobne produkty. Czynnik budowania przewagi konkurencyjnej należy więc upatrywać w sprawniejszym zarządzaniu i tzw. czynniku ludzkim. To daje zarządzającym przedsiębiorstwami cały wachlarz możliwości optymalizacji procesów, które obniżają koszty, efektywniej organizują pracę, wreszcie sprawiają, że jest ona przez pracowników uznawana za bardziej rozwojową i przynosi więcej satysfakcji. Dużym wsparciem w tych obszarach są dla nich systemy wspomagające zarządzanie m.in.: system SAP. Sprawdźmy, dlaczego warto zaufać tym rozwiązaniom.

Elastyczność i nakierowanie na konkretne potrzeby

System SAP jest programem modułowym, co oznacza, że wdrożenie może być etapowe i odbywać się w kolejności, która najbardziej odpowiada potrzebom firmy i jej możliwościom finansowym. System SAP obejmuje następujące moduły: controlling, kadry i płace, zaopatrzenie, logistyka, finanse. Implementacja może rozpocząć się od każdego z nich. Im bardziej kompleksowe wdrożenie tym lepiej, tym bardziej, że start projektu poprzedza bardzo szczegółowa analiza funkcjonowania firmy, a samo wdrożenie wymusza poniekąd różne, nawet dość znaczne zmiany organizacyjne. Wypracowane w ten sposób rozwiązania wykorzystują wszystkie możliwości programu SAP uwzględniając specyfikę branży i samej firmy tj.: jej strukturę zarządczą, specyfikę logistyczną (siedzibę główną i filie), liczbę zatrudnionych, plany rozwoju itp.

Zawsze pewne dane, dostępne o dowolnej porze

Wdrożenie systemu to liczne korzyści, które są widoczne już bezpośrednio po uruchomieniu programu. Dane są ujednolicone, dostępne na „zawołanie”, bez konieczności ich ręcznego wyciągania z różnych działów i czasochłonnego przygotowywania w formie pojedynczych raportów. Na ich podstawie można zaplanować różne działania poprawiające działanie firmy, usprawnić planowanie i kontrolę produkcji – podkreśla ekspert z zajmującej się wdrożeniami SAP firmy Itelligence.

Duża oszczędność czasu i wyeliminowanie błędów powstających często na etapie wprowadzania, czy interpretacji danych umożliwia pracownikom skoncentrowanie się na innych obowiązkach. Raz wprowadzone informacje są dostępne dla różnych pionów firmy. Nie ma już potrzeby prowadzenia papierowej dokumentacji. Szybszy dostęp do informacji umożliwia również bieżące monitorowanie płatności i umożliwia szybsze reagowanie na opóźnienia. Poprawa cash flow to lepsza wydajność
i rosnące wyniki finansowe.

Wdrożenia SAP = Motywacja pracowników

Udział w projekcie SAP jest dla pracowników sporym wyzwaniem. Obok swoich dotychczasowych obowiązków muszą wziąć na siebie nowe zadania i wykonać je w normalnych godzinach pracy. Zewnętrzni konsultanci SAP pomagający wdrażać program podkreślają rolę komunikacji i nadania odpowiedniej rangi całemu przedsięwzięciu.

W ten sposób wdrożenie programu jest traktowane przez pracowników za projekt, który przysłuży się nie tylko firmie, ale również będzie milowym krokiem w ich dalszym rozwoju zawodowym. Nie bez znaczenia się również poza finansowe aspekty, podkreślające znaczenie SAP dla firmy i uczestniczącej w nim grupy. Wsparcie projektu zakłada rozwój nie tylko kompetencji typowo komputerowych, ale również tzw. umiejętności miękkich. Pod tym kątem organizowane są spotkania integracyjne na różnych etapach projektu, pojawiają się relacje z wdrożenia w mediach firmowych, by pracownicy na co dzień zmagający się z projektem czuli się docenieni i mieli motywację do pracy.

Pracownicy z reguły mają świadomość, jak dużym atutem jest doświadczenie z SAP. Wystarczy rzut oka na listę wdrożeń, by stwierdzić, że największe i najbardziej atrakcyjne polskie i światowe firmy pracują na SAP.

Największe firmy w Polsce swoją pozycją rynkową i wynikami finansowymi potwierdzają, że korzystanie z systemów wspomagających zarządzanie się opłaca. Dla mniejszych firm to wyraźny sygnał, że chcąc się rozwijać, trzeba sięgać do sprawdzonych rozwiązań, które pozwolą sprostać wyzwaniom rynku i oczekiwaniom klientom.