BOR może zakupić limuzyny dla VIP-ów. Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła skargę

BOR może zakupić limuzyny dla VIP-ów. Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła skargę

Dodano:   /  Zmieniono: 
Usterka w BMW. Auto może odmówić posłuszeństwa w trakcie jazdy? (fot. sxc.hu)Źródło:FreeImages.com
Biuro Ochrony Rządu będzie mogło zrealizować zakup 20 limuzyn BMW, które posłużą do obsługi lipcowego szczytu NATO w Warszawie – poinformowało RMF FM powołując się na ustalenia swojego reportera.

Realizacja kontraktu będzie możliwa, dzięki decyzji Krajowej Izby Odwoławczej, która zdecydowała o odrzuceniu skargi dilera samochodów marki Audi. To nie pierwsze orzeczenie tej instytucji w sprawie przetargu. Przypomnijmy, pierwotnie BOR zamierzało zakupić auta marki BMW od firmy Auto Fus, jednak po wypadku prezydenckiej limuzyny odrzuciło ofertę i zdecydowało się na mniej korzystną przedstawioną przez dilera Audi Porsche Inter Auto Polska. Po skardze dilera BMW do sprawy włączyła się Krajowa Izba Odwoławcza, która nakazała rozpatrzyć wyjaśnienia przysłane przez Auto Fus.  Konkurs odbył się zatem ponownie i w dogrywce zwyciężyła spółka Auto Fus. Tę właśnie decyzje zaskarżył diler audi, jednak jak ustalił reporter RMF FM, Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła jego skargę, wobec czego możliwe będzie podpisanie kontraktu z oferentem.

W sumie zakup 20 limuzyn marki BMW ma kosztować ponad 7,5 miliona złotych.  Jedno auto dla BOR będzie kosztowało ok. 780 tys. zł. i będzie objęte 72-miesięczną gwarancją.

Jakie będą nowe limuzyny?

Z przedstawionych przed rozpoczęciem przetargu wymagań wynika, że minimalna długość samochodu to 5 metrów i 20 centymetrów, natomiast minimalna moc silnika ma wynosić 408 koni mechanicznych. Limuzyny będą miały także bogate wyposażenie: od skórzanej tapicerki, wentylowanych foteli, lodówki na napoje, po najnowocześniejsze systemy DVD i telewizję cyfrową. Auta mają także posiadać m.in. automatyczną skrzynię biegów czy podgrzewane końcówki spryskiwaczy.

BOR uzasadniał, że dokonanie zakupu jest konieczne przed lipcowym szczytem NATO w Warszawie. Zamówione 20 samochodów ma pokryć tylko część zapotrzebowania. Ostatni duży zakup samochodów miał miejsce pięć lat temu, gdy Polska sprawowała prezydencję w Unii Europejskiej. Wówczas zamówienie kosztowało 8 milionów złotych.

Źródło: RMF FM / Wprost