PKP Intercity inwestuje. 2,5 mld złotych na nowy tabor i modernizację

PKP Intercity inwestuje. 2,5 mld złotych na nowy tabor i modernizację

Dodano:   /  Zmieniono: 1
Pesa DART PKP Intercity (fot.PKP Intercity)
PKP Intercity przeznaczy do 2020 roku wyda około 2,5 mld złotych na zakup oraz modernizację taboru, a także stacji serwisowych.

"Przewoźnik przygotował nową strategię taborową na lata 2016-2020, w ramach której zainwestuje ok. 2,5 mld zł. Znaczna część pieniędzy zostanie przeznaczona na odnowę parku taborowego. Plan zakłada modernizację 455 wagonów i zakup 55 nowych. Dodatkowo przewoźnik kupi 40 lokomotyw - 30 elektrycznych i 10 spalinowo-elektrycznych, a kolejnych 20 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07 w ramach modernizacji zostanie przystosowana do prędkości 160 km/h" – napisano w komunikacie.

Pieniądze na ten cel będą pochodzić ze środków, którymi PKP SA dokapitalizowało przewoźnika, funduszy własnych oraz wsparcia unijnego. – Nowa strategia taborowa to przede wszystkim efekt dynamicznego rozwoju rynku przewozów i konieczności zbudowania przewagi konkurencyjnej wobec innych przewoźników. Wynikająca z IV Pakietu Kolejowego liberalizacja rynku przewozów kolejowych to niewątpliwie wyzwanie, dlatego chcemy walczyć o pasażera nie tylko ceną, ale również komfortem i czasem podróży. Stąd tak duży nacisk kładziemy na odnowę naszego parku taborowego – powiedział członek zarządu PKP Intercity.

PKP Intercity zaplanowało także modernizację 15 stacji postojowych. Wybrane z nich zostaną wyposażone m.in. w całoroczne myjnie z zamkniętym obiegiem wody czy urządzenia do podgrzewania rozjazdów w zimie. Prace mają zostać przeprowadzone m.in. w Warszawie, Lublinie, Kołobrzegu, Olsztynie i Szczecinie.

W 2015 roku PKP Intercity zakończyło program inwestycji w tabor na kwotę blisko 5,5 mld zł. W ramach projektów kupiono m.in. nowe pociągi Pendolino, FLIRT3 i PesaDART.

W 2015 r. PKP Intercity miało 31 mln pasażerów, o 5,5 mln więcej niż rok wcześniej.

Źródło: ISBnews

Czytaj także

 1
  • Gustaw.Witman IP
    Dobrze, że zaczęły się jakieś inwestycje, bo aż czasem nie chce się wcale jeździć tymi pociągami. Niby szybko, bo unika się korków itp, ale warunki do najlepszych nie należą. Mam pracę wyjazdową i szczerze mówiąc wolę unikać pkp. Ostatnio zacząłem współpracować z Panek s.a. i rezerwuje u nich samochody na delegacje. Zobaczymy czy po modernizacjach będzie lepiej.