Nowa fabryka Volkswagena otworzona pod Wrześnią. Ma zatrudniać 3000 osób

Nowa fabryka Volkswagena otworzona pod Wrześnią. Ma zatrudniać 3000 osób

Dodano:   /  Zmieniono: 
Fabryka silników (fot.Fotolia.pl/Hamik) 
Volkswagen uruchomił fabrykę Craftera w Białężycach koło Wrześni, zbudowaną kosztem oko 800 mln euro. Docelowo zatrudnienie ma w niej dostać 3000 pracowników, którzy rocznie będą produkować 100 000 pojazdów.

– Nowy zakład będzie fabryką, w której będzie produkowany najnowocześniejszy pojazd użytkowy. Produkcja 100 tys. Crafterów to wolumen, który wymagał odrębnej lokalizacji. Od wmurowania kamienia węgielnego minęły 23 miesiące. Jesteśmy dumni z terminowej realizacji tej inwestycji – powiedział przewodniczący zarządu marki Volkswagen Samochody Użytkowe Eckhard Scholz podczas konferencji prasowej.

– Zainwestowaliśmy tu ponad 800 mln euro i wybudowaliśmy obiekt motoryzacyjny wyposażony w najnowszą technologię. Będziemy tu produkować nowego Craftera, pojazd imponujący swoimi rozmiarami. Ta wielkość skutkuje wielkością fabryki, która jest długa na 1 km i szeroka na ok. 500 metrów – dodał prezes Volkswagen Poznań Jens Ocksen.

– Cieszę się, że kolejny raz mamy okazję otwierać inwestycję w segmencie automotive, który stał się jednym z filarów polskiej gospodarki. Duże inwestycje, takie jak ta, są magnesem dla kolejnych inwestorów. Dziękujemy Volkswagenowi za zaufanie. Inwestycja światowego lidera świadczy, że Polska jest oceniana wysoko – wskazał wiceminister rozwoju Tadeusz Kościński.

Wielkość zakładu to ok.  220 ha. Planowana wielkość produkcji 100 000 pojazdów rocznie oznacza 17 samochodów na godzinę, czyli ok. 380 samochodów na dobę. Planowane zatrudnienie to 3 000 pracowników w trybie 3-zmianowym, w tym około 620 specjalistów i menedżerów odpowiedzialnych za zarządzanie i rozwój zakładu oraz około 2 400 wykwalifikowanych pracowników na liniach produkcyjnych. Fabrykę Craftera obsługuje 45 dostawców z Polski, w tym 7 z regionu. Decyzja o wyborze lokalizacji zakładu pod Wrześnią została ujawniona w marcu 2014 r., budowa rozpoczęła się w październiku 2014 r. i trwała 23 miesiące.

Nakłady finansowe w wysokości 800 mln euro przeznaczone na budowę fabryki oraz wyposażenie jej w urządzenia produkcyjne powodują, że zakład we Wrześni jest największą dotychczasową inwestycją zagraniczną w Polsce.