Przedsiębiorcy chcą darmowych przestrzeni do pracy
Artykuł sponsorowany

Przedsiębiorcy chcą darmowych przestrzeni do pracy

Dodano:   /  Zmieniono: 
Idea Hub Polna 11
Idea Hub Polna 11Źródło:mat. pras.
Przeważająca większość właścicieli mikrofirm nie dysponuje miejscem nadającym się do wygodnej pracy oraz przyjmowania klientów czy kontrahentów. Zauważył to Idea Bank, który przekształcił swoje placówki w biura coworkingowe. 2/3 przedsiębiorców, którzy odwiedzili je do tej pory przyznało, że skusiły ich darmowe możliwości korzystania z miejsca do pracy, sal konferencyjnych, internetu oraz gorących napojów.

Mikroprzedsiębiorcy często nie mają środków na własne biuro. Badania Idea Banku pokazały, że 59% z nich zarządza firmą z domu lub pracuje i spotyka się z kontrahentami w kawiarniach. Z myślą o nich, na początku 2015 r. bank ruszył z projektem przekształcania swoich placówek w bezpłatne przestrzenie do pracy pod nazwą Idea Hub. Obecnie jest ich już siedem, mieszczą się w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach i Wrocławiu. Lada dzień otworzy się również placówka w Poznaniu. Każda z nich wyposażona jest w biurka, narzędzia biurowe i ładowarki, oferuje dostęp do Wi-Fi, świeżej prasy, telewizji biznesowej, literatury, kawy i herbaty. Posiada również salę konferencyjną, którą można zarezerwować na spotkanie. W Idea Hubie przy ul. Polnej w Warszawie jest także studio packshotowe i drukarka 3D.

Idea Huby odwiedziło już blisko 13 tys. przedsiębiorców. Bank postanowił sprawdzić, co głównie wpłynęło na ich decyzję o wizycie, dlatego przeprowadził badanie wśród gości placówek. Okazało się, że 59% osób, które do tej pory zdecydowało się skorzystać z przestrzeni Idea Hub, przyciągnął brak opłat. – Możliwość redukcji kosztów, szczególnie na początkowym etapie prowadzenia biznesu, jest dla właścicieli firm niezwykle istotna. Aby móc korzystać z przestrzeni i dostępnych w nich udogodnień, nie trzeba nic płacić - wystarczy być klientem Idea Banku np. posiadać darmowe konto Firma to Ja – wyjaśnia Marta Bloch, Managerka Projektu Idea Hub.

27% ankietowanych wskazało, że do odwiedzin Idea Hubów skłoniła ich dobra lokalizacja placówek. Przestrzenie coworkingowe położone są w miejscach dobrze skomunikowanych np. w stolicy znajdują się w okolicach stacji metra. Ponadto, 25% przedsiębiorców przyciągnęła możliwość wynajęcia sal konferencyjnych. Zostały już one zarezerwowane przez ponad 600 osób. Przedsiębiorcy przyznali, że Idea Huby to idealne miejsca do spotkań biznesowych.

Idea Huby to także miejsca do zdobywania wiedzy oraz networkingu. Odbywa się w nich wiele wydarzeń biznesowych. Regularnie mają miejsce warsztaty, które kładą nacisk na rozwój umiejętności miękkich np. autoprezentacja, asertywność, negocjacje, zarządzanie czasem oraz twardych – finansowych i marketingowych np. dotacje unijne, prawne i księgowe aspekty funkcjonowania biznesu, user experience, social media, PR, SEO. Odbyło się już około 150 takich szkoleń.

– Otwierając Idea Huby chcieliśmy stworzyć swoistą społeczność przedsiębiorców. Planowaliśmy, by były to przestrzenie służące wymianie doświadczeń, nawiązywaniu współpracy między firmami. Obserwujemy, że to dzieje się samoistnie wśród naszych gości, ale dodatkowo w tym celu ruszyliśmy z inicjatywą śniadań networkingowych, które cieszą cię coraz większym zainteresowaniem – tłumaczy Marta Bloch.

Placówki pełnią mimo wszystko funkcje bankowe – w każdej z nich znajduje się część kasowa oraz kameralne salki do spotkań z doradcami. Do dyspozycji gości są bankierzy, u których można skorzystać z finansowania np. Kredytu na start, założyć lokatę czy otworzyć firmowy rachunek.