Polska firma IT otworzyła swoje biuro w Indiach
Materiał partnera

Polska firma IT otworzyła swoje biuro w Indiach

Zespół Billennium w Pune
Zespół Billennium w Pune
Miasto Pune jest jednym z najważniejszych ośrodków informatycznych w Indiach oraz domem dla wielu czołowych międzynarodowych firm IT, takich jak IBM, Wipro, Satyam czy Infosys. Miasto nazywane kiedyś Oxfordem Wschodu szczyci się największą ilością światowej klasy instytutów edukacyjnych na metr kwadratowy. Bliskość z Bombajem i dynamiczny rozwój technologii informatycznych rozpoczęty już w latach 90-tych, sprawił, że miasto stało się kwitnącą metropolią indyjskiego biznesu. Właśnie tam miało miejsce oficjalne otwarcie indyjskiego oddziału Billennium – polskiej firmy świadczącej globalnie usługi IT.

– Branża IT jest w tej chwili jedną z najbardziej rozwijających się branż, a rynek zapotrzebowania na usługi z tej dziedziny rośnie. Obecność Billennium na rynkach takich jak indyjski podyktowana jest wyjściem naprzeciw oczekiwaniom Klientów z całego świata. Zdecydowaliśmy się na biuro w Pune ze względu na dostępność wykwalifikowanych specjalistów IT na tym rynku oraz położenie geograficzne, pozwalające na obsługę Klientów zgodnie ze strategią „follow the sun” – podkreślał Bartosz Łopiński, Prezes Billennium, podczas oficjalnego otwarcia biura w Pune.

W Pune Billennium świadczy usługę „Global Support” i zatrudnia w tej chwili kilkunastu miejscowych specjalistów z branży IT, posiadających umiejętności m.in: TIBCO, SharePoint i Pega i planuje szybki wzrost zespołu oraz powiększanie zakresu świadczonych przez niego usług, a także posiadanych kompetencji. Usługa „Global Support” łączy w sobie trzy kluczowe elementy: biznesowe rozumienie potrzeb Klienta, rozwój jego usług oraz możliwość obsługiwania go we wszystkich strefach czasowych. Jest to przejęcie opieki nad wskazanym przez Klienta obszarem/ systemem/ procesem: od najprostszego monitorowania serwerów, po przejęcie pełnego wsparcia procesów biznesowych, ich nadzór i rozwój.

Billennium to polska firma technologiczna o globalnym zasięgu, która prawie od 15 lat pomaga klientom tworzyć innowacyjne rozwiązania IT. Firma zatrudnia ponad 600 specjalistów w pięciu oddziałach w Polsce, posiada także przedstawicielstwa w USA i Skandynawii.

Firma realizuje swoje projekty głównie na terenie Unii Europejskiej, a także w USA. Jest to przede wszystkim outsourcing usług IT, systemy klasy BPM, usługi zarządzane, system do elektronicznego obiegu dokumentów, systemy wspierające biznes, innowacyjne rozwiązania mobilne. Spółka posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu obszarami IT międzynarodowych korporacji.

Prognozuje się, że w 2017 roku firmy na całym świecie wydadzą 3,5 bln dolarów na IT, z czego duży procent wydatków przeznaczony będzie na usługi utrzymania technologii. Polskie firmy IT coraz śmielej wyciągają rękę po kawałek tego globalnego tortu.

Czytaj także

 4
  • Tłumaczenie tego artykułu brzmi - założyliśmy callcenter w Indiach bo każdy kto chce zaoszczędzić na obsłudze klienta zatrudnia tamtejszych "specjalistów":))))
    • Czyli zajmą się teraz wspieraniem indyjskich wyłudzaczy internetowych i pseudo - specjalistów z których ten kraj "słynie". Kazdy hindus jest "informatykiem" tyle że jego umiejętności kończą się na podstawowej obsłudze Windowsa, za to umiejętności wciskania kitu idiotom na których robi wrażenie żargon informatyczny mają opanowane do perfekcji. Cyganie tez to potrafią tyle że z lepszym efektem

      Czytaj także