Organizacja wydarzeń: hotel sieciowy vs. prywatny
Artykuł sponsorowany

Organizacja wydarzeń: hotel sieciowy vs. prywatny

Hotel Nadmorski**** w Gdyni
Hotel Nadmorski**** w GdyniŹródło:Hotel Nadmorski****
Jak wybór miejsca wydarzenia przekłada się na pracę nad jego organizację? Przyglądamy się udogodnieniom hoteli prywatnych, których nie znajdziemy w hotelach sieciowych.

Globalny standard

W organizacji eventów biznesowych o różnej skali na etapie wyboru miejsca wydarzenia często odruchowo wskazuje się na hotel sieciowy. Nic dziwnego – obiekty należące do międzynarodowych grup hotelarskich, działające pod globalną, rozpoznawalną marką kojarzą się z prestiżem. Przyciągają standaryzacją – w najodleglejszym hotelu danej sieci w dowolnym miejscu na świecie goście odnajdą znajomy standard obsługi, pokojów, gastronomii. To buduje poczucie komfortu. Czy jednak standard hotelu sieciowego sprzyja organizacji niestandardowych, doskonale dostosowanych, niezapomnianych wydarzeń biznesowych?

Ograniczenia hoteli sieciowych

Dążenie hoteli sieciowych do zapewnienia gościom z całego świata oczekiwanego standardu wymusza ciągle rozbudowywanie procedur. Odgórnie nałożone procesy ograniczają hotele sieciowe w zakresie decyzyjności, elastyczności czy zdolności szybkiego reagowania na specyficzne potrzeby klienta. Sieciowa organizacja wydłuża proces podejmowania decyzji – zdarza się, że kierownictwo lokalne musi przekazać sprawę zwierzchnikom w regionie Europy, a nawet na płaszczyźnie globalnej. To sprawia, że w hotelu sieciowym nie ma miejsca na specjalne, indywidualne podejście.

Hotel prywatny – przestrzeń dla niestandardowych rozwiązań

Ujednolicony globalnie, sztywny standard traci na znaczeniu w przypadku wydarzeń o charakterze lokalnym. Wówczas lepszym wyborem może okazać się hotel niesieciowy – pozwalający na bezpośredni kontakt z osobami decyzyjnymi i sprzyjający niestandardowym realizacjom.

Niektóre z hoteli prywatnych angażują wiele zasobów, żeby efekt przekraczał oczekiwania klienta. „Bardzo istotne jest dla nas pozostawienie po sobie niezapomnianego wrażenia. Dlatego, przygotowując wydarzenie, bierzemy pod uwagę wszystkie sugestie i prośby naszych klientów”. – mówi Krzysztof Sampławski, właściciel Hotelu Nadmorskiego w Gdyni, obiektu znanego z doskonałych relacji z klientami biznesowymi i perfekcyjnej organizacji pełnej palety wydarzeń o charakterze rodzinnym i biznesowym.

Hotel Nadmorski**** w Gdyni

Siła hoteli niesieciowych

Dlaczego hotele prywatne lepiej sprawdzają się w organizacji eventów?

  • Mniej procedur

Prywatny charakter hotelu oznacza brak ograniczeń proceduralnych. W hotelach niesieciowych nie znajdziemy sztywno ustalonych procedur – różnorodne procesy modyfikuje się odpowiadając na potrzeby konkretnego klienta.

  • Decyzyjność
    W hotelu właścicielskim ścieżka kontaktu z osobami decyzyjnymi jest znacznie skrócona. To przyspiesza przepływ informacji wewnątrz hotelu i proces podejmowania decyzji.
  • Indywidualne podejście
    Podczas gdy hotel należący do sieci jest ograniczany sztywnymi procedurami, obiekt niesieciowy daje możliwość dopasowania rozwiązania do każdej sytuacji i indywidualnej potrzeby klienta.
  • Bezpośredni kontakt

W hotelu właścicielskim łatwiej o partnerską relację z klientem i skrócenie dystansu. Stały kontakt z wyznaczonym spośród kadry hotelu opiekunem wydarzenia umożliwia zadbanie o każdy szczegół organizowanego eventu.

  • Elastyczność i szybkość reagowania

Nadliczbowi goście czy nagła potrzeba aranżacji pasażu wystawienniczego? W każdym wydarzeniu pojawiają się sytuacje nieplanowane. Takimi sytuacjami łatwiej zarządzać obiektowi, który jest w stanie podjąć decyzję tu i teraz.

Przykład z lokalnego rynku

Hotel Nadmorski**** w Gdyni ze wspierania biznesu uczynił priorytet. Jest miejscem zaprojektowanym tak, by spełniać oczekiwania organizatorów wydarzeń biznesowych o różnej skali – konferencji, szkoleń, eventów, spotkań kadry i zespołów.

„Potrafimy w całości rozplanować tego typu wydarzenia, dobierając do potrzeb odpowiednie aktywności i program pobytu. Angażujemy się w każdy projekt i doradzamy, aby wszystko przebiegło idealnie zgodnie z założeniami”. – podkreśla Krzysztof Sampławski, zarządzający Nadmorskim. Z ofertą dotyczącą organizacji wydarzeń biznesowych mogą Państwo zaznajomić się pod adresem: https://nadmorski.pl/business-positive/centrum-konferencyjne/.

Źródło: Hotel Nadmorski**** w Gdyni