Pociąg z Holandii do Chin będzie jeździł przez Polskę

Pociąg z Holandii do Chin będzie jeździł przez Polskę

Pociąg z linii Holandia - Chiny
Pociąg z linii Holandia - Chiny / Źródło: YouTube / RailFreight
Pomiędzy Holandią a Chinami powstał nowy „Jedwabny Szlak”. 8 marca w swój pierwszy kurs z holenderskiego portu Amerikahaven wyruszy pierwszy pociąg towarowy do Yiwu we wschodnich Chinach. Skład będzie przejeżdżać przez Niemcy, Polskę, Białoruś, Rosję i Kazachstan.

Pierwsze bezpośrednie połączenie towarowe między Amsterdamem w Holandii a Yiwu w Chinach zostało oficjalnie otwarte 8 marca. – Jesteśmy dumni, że możemy dodać Amsterdam do naszej sieci kolejowej, oprócz naszych istniejących połączeń między Chinami, Rosją i Niemcami. Amsterdam jest największym europejskim portem po Rotterdamie, Antwerpii i Hamburgu, co czyni go ważnym węzłem komunikacyjnym – powiedział Erwin Cootjans, dyrektor generalny Nunner Logistics - firmy, która jest operatorem pociągu. – Nowe połączenie jeszcze bardziej ułatwi producentom w Holandii prowadzenie interesów w Chinach – dodał.

11 tys. km w 16 dni

Długość pociągu, który będzie obsługiwał połączenie ma wynosić około 630 metrów. Poza Polską pociąg będzie przejeżdżać przez Niemcy, Białoruś, Rosję i Kazachstan. W sumie długość trasy do pokonania wynosi 11 tys. km. Dotarcie do Chin będzie zajmować 16 dni.

W mediach nie brakuje komentarzy, że połączenie między Holandią i Chinami to nowy „Jedwabny Szlak”, czyli dawna droga handlowa, łącząca Chiny z Europą i Bliskim Wschodem. Szlak miał długość ok. 12 tys. km i był wykorzystywany od III wieku p.n.e. do XVII wieku n.e.

Czytaj także:
Para chciała sobie zrobić efektowne selfie na torach kolejowych. Próba zakończyła się tragicznie

Czytaj także

 3
  • A jakieś myto za przejazd !!! przez nasz kraj ! o tym ani słowa a ja mówie nie ma nic za friko
    • ...kolejny raz nas wykiwali ! ;) ........bezgraniczna głupota ! ;))))))))))))
      • Kłamliwy artykuł wiwatujący na wieść, że interesy Polski zostaną zniszczone. To jest pociąg z CHin do Holandii a nie na odwrót. Dla Polski nie ma żadnego interesu w tym by ułatwiać handel chińskim firmom. Szczególnie, że rynek chiński dla polskich firm jest zamknięty.

        Czytaj także