Wyciek danych u polskiego operatora. Sieć apeluje do klientów

Wyciek danych u polskiego operatora. Sieć apeluje do klientów

Telefon, komputer
Telefon, komputer / Źródło: Fotolia / bramgino
Operator Aero2 apeluje do klientów, by zweryfikowali hasła i loginy w udostępnianych przez firmę serwisach. Mogło bowiem dojść do wycieku danych części użytkowników pakietów komercyjnych.

Aero2, operator sieci telefonii komórkowej i internetowej, poinformował w sobotnim komunikacie o możliwości przejęcia przez niepożądane podmioty danych osobowych części klientów.

„Informujemy, że w dniu 14 marca 2018 r. otrzymaliśmy zgłoszenie, iż mogło nastąpić nieuprawnione uzyskanie dostępu do niektórych danych osobowych części klientów usługi Bezpłatnego Dostępu do Internetu. Po weryfikacji zgłoszenia podjęliśmy natychmiastowe działania zapobiegawcze. Po ich zastosowaniu możemy zapewnić, że dane i systemy BDI są bezpieczne” – informuje Aero2.

Z użytkownikami, których dotknęła ta sytuacja, Aero2 kontaktuje się bezpośrednio. Są oni proszeni o werygikację loginów i haseł w serwisach operatora. Klienci mogą również uzyskiwać dodatkowe informacje poprzez kontakt z Biurem Obsługi klienta.

Operator o sytuacji powiadomił Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych i złożył zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa. „Ze względu na teleinformatyczny charakter możliwego naruszenia dostępu do danych osobowych dokonaliśmy w dn. 17.03. br, również zgłoszenia incydentu do zespołu reagującego na incydenty sieciowe CERT Polska w NASK, co pozwoli w razie zidentyfikowanej konieczności podjąć odpowiednie działania profilaktyczne, służące bezpieczeństwu innych systemów teleinformatycznych w sieci oraz użytkowników” - podano w komunikacie.

Czytaj także

 0

Czytaj także