A2 między Łodzią i Warszawą zostanie poszerzona. „Trzy pasy ruchu w każdą stronę”

A2 między Łodzią i Warszawą zostanie poszerzona. „Trzy pasy ruchu w każdą stronę”

Autostrada A2, zdj. ilustracyjne
Autostrada A2, zdj. ilustracyjne / Źródło: Newspix.pl / Adam Jastrzebowski
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła postępowanie przetargowe, mające na celu wyłonienie wykonawców dokumentacji projektowej dla dobudowy trzeciego pasa ruchu na odcinku autostrady A2 od Łodzi do Warszawy – podało Ministerstwo Infrastruktury.

– Ruch na autostradzie A2 pomiędzy Warszawą i Łodzią już teraz zbliża się do wartości granicznych dla obecnego przekroju, a w najbliższych latach spodziewany jest dalszy stopniowy jego wzrost. Spowoduje to, że w perspektywie kilku najbliższych lat może dojść do wyczerpania przepustowości tej trasy. To połączenie będzie miało także bardzo istotne znaczenie w kontekście planów realizacji Centralnego Portu Komunikacyjnego. Dlatego podjęliśmy decyzję o rozbudowie tego odcinka A2 do trzech pasów ruchu w każdą stronę – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Inwestycja polegać będzie na dobudowie trzeciego pasa ruchu od węzła Łódź Północ do węzła Pruszków, a na odcinku węzeł Pruszków – węzeł Konotopa czwartego pasa ruchu. Dobudowa będzie realizowana po wewnętrznych stronach obu jezdni autostrady A2, z wykorzystaniem szerokiego pasa rozdziału przewidzianego podczas budowy autostrady pod przyszłe poszerzenie. Inwestycja pozwoli na dostosowanie parametrów technicznych autostrady A2 do istniejącego i prognozowanego natężenia ruchu, zwiększenie przepustowości i usprawnienie połączenia drogowego pomiędzy Warszawą a Łodzią, wyjaśnia resort.

Prace przygotowawcze będą prowadzone maksymalnie do 2021 r. Ich koszt jest szacowany na około 7 mln zł. Budowa dodatkowych pasów została przewidziana na okres nawet do 3 lat, z uwagi na to, że prace są planowane bez wyłączania odcinka z ruchu. Łączny koszt rozbudowy może wynieść ok. 600 mln zł, podano także.

Poszerzenie autostrady A2 o dodatkowe pasy ruchu na odcinku od węzła Konotopa do węzła Łódź Północ będzie możliwe dzięki zatwierdzonym 6 grudnia 2018 r. przez ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka programom inwestycji. Obejmują one cały odcinek autostrady A2 pomiędzy Warszawą i Łodzią o długości 88 km (w podziale na województwo łódzkie i mazowieckie) i zakładają przygotowanie niezbędnych analiz, dokumentacji oraz opracowań do wydania decyzji pozwalających ogłosić postępowanie przetargowe, przypomniano w materiale.

Czytaj także:
Uwaga! Rosną opłaty za przejazd autostradą A2. Kto zapłaci więcej?

Czytaj także

 2
  • Typowa polska bylejakość.

    Już w chwili projektowania jednej z najważniejszych arterii handlowych Europy wiadomo było że dwa pasy to będzie za mało.
    Najpierw coś schrzanimy, potem poprawimy i będzie sukces. Oczywiście mam na myśli Donka i Nowaka grabarzy polskich podwykonawczych firm budowlanych i budowniczych najdroższych i najgorszych autostrad w Europie.
    Ale kto miał przytulić przy okazji budowy ten przytulił i nikt mu tego nie zabierze...przykład to przed tym bumem budowlanym prywatyzacja polskich cementowni za AWS(PiS plus PO). A kto dziś dostarcza cement na budowy? Kto jest potentatem?

    1998:
    "OBCE KONCERNY PODBIŁY CEMENT

    Najwięksi światowi potentaci branży podzielili już między siebie polski rynek

    Po odsprzedaży przez Elektrim irlandzkiemu CRH udziałów w Holdingu Cement Polski krajowy przemysł cementowy zdominowany został przez obcy kapitał. Z dwudziestu zakładów branży tylko trzy niewielkie cementownie nie mają jeszcze inwestora strategicznego.

    Prywatyzacja branży cementowej niemal się zakończyła. Siedemnastoma zakładami podzielili się już francuski Lafarge, belgijski CBR-Heidelberger, niemiecki Dyckerhoff, irlandzkie: CRH i Miebach, brytyjskie: Readymix i Rugby oraz turecki Rumeli. Łącznie na rynku działa osiem zagranicznych koncernów, które rywalizują o polskich odbiorców."

    Tak wiec współpraca PiS i PO jest możliwa...była możliwa i wtedy w AWSie. Kto ma zarobić ten zarobi i teraz.
    • Niestety nie dotyczny to odcinka kulczykowego bo ten nadal pozostanie najdroższą autostradą w Europie, z corocznymi podwyżkami opłat, z których zyski idą na niewidzialny rozwój.