Innowacje w stolarce PVC. Hensfort realizuje projekt badawczo-rozwojowy o wartości 14 mln zł
Artykuł sponsorowany

Innowacje w stolarce PVC. Hensfort realizuje projekt badawczo-rozwojowy o wartości 14 mln zł

Hensfort
Hensfort / Źródło: Hensfort
Czołowy polski producent okien z PVC i aluminium, firma Hensfort, w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, zrealizuje zaawansowany projekt wdrożenia autorskiej technologii produkcji stolarki okiennej i drzwiowej zawierającej innowacyjny układ chłodzenia. Projekt, którego wartości przekracza 14 milionów złotych zdobył największą liczbę punktów spośród wszystkich starających się o dofinansowanie z UE, w ramach poddziałania 3.2.1. - Badania na rynek.

Celem projektu jest wdrożenie wyników prac badawczo-rozwojowych, które firma Hensfort intensywnie prowadziła w okresie ostatnich kilkunastu miesięcy. W ich efekcie stworzono okno wyposażone w nowatorski systemem nawiewno-wywiewny, wyróżniające się zdecydowanie lepszymi właściwościami użytkowymi w obszarze odporności na zmienne warunki atmosferyczne, wysoką trwałością i wytrzymałością, skuteczniejszym chłodzeniem komór licowych oraz bardziej efektywnym rozkładem temperatury pomiędzy sąsiednimi komorami, jak również wysoką odpornością na zalanie czy zabrudzenie kanałów. Niebagatelne znaczenie ma także skuteczne wykorzystanie zmieniającego się ciśnienia do rozpraszania nagromadzonej energii cieplnej.

Droga od koncepcji do patentu

„Intensywne prace badawcze trwały 16 miesięcy, począwszy od sierpnia 2017 roku aż do grudnia 2018 roku. Udowodniliśmy, że właściwości i funkcje powstającego produktu zasadniczo odróżniają go od innych produktów dostępnych na rynku, a co za tym idzie decydują o jego innowacyjności. Co niezwykle ważne mówimy o innowacji produktowej na skalę międzynarodową, bowiem rozwiązanie będące efektem projektu odróżnia się od produktów dostępnych nie tylko na rynku polskim. O unikalnych właściwościach produktu świadczą dodatkowo złożone w Urzędzie Patentowym RP zgłoszenia patentowe, które w sprawozdaniach ze stanu techniki uzyskały ocenę "A" w każdej z kategorii”– informuje Krzysztof Gala, Dyrektor Generalny w Hensfort Sp. z o.o.

Fundusze pozyskane w ramach projektu posłużą do nabycia środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, a także pozwolą pokryć koszty robót i materiałów budowlanych.

„Innowacje stanowią bez wątpienia jedną z kluczowych sił napędowych wzrostu gospodarczego. Umiejętność tworzenia i wdrażania nowatorskich rozwiązań to podstawowym miernik sprawności działania przedsiębiorstwa. Obecnie największe sukcesy rynkowe odnoszą bowiem te firmy, które skutecznie wprowadzają na rynek nowe produkty. Realizowane przez Hensfort prace badawczo-rozwojowe umożliwiają szybkie przejście od koncepcji, przez prototypowanie, aż do gotowego produktu, co ma duży wpływ na rozwój całej naszej organizacji”– wyjaśnia Andrzej Pichur, Prezes Zarządu Hensfort Sp. z o.o.

Wzór na konkurencję

Inteligentny Rozwój to nie jedyny program UE, w którym udział bierze przemyska spółka. W ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020, Oś Priorytetowa I: Przedsiębiorcza Polska Wschodnia, Działanie 1.4 Wzór na konkurencję, Hensfort prowadzi intensywne prace obejmujące przeprowadzenie audytu wzorniczego i opracowanie na jego podstawie nowej strategii wzorniczej dla firmy.

„Silna konkurencja na rynku oraz zmiany w stylu życia i preferencjach klientów, wymuszają na przedsiębiorstwach nieustanny rozwój i zmiany w dotychczasowym sposobie działania, służące poszukiwaniu nowych elementów przewagi konkurencyjnej. Z tego względu oba realizowane projekty mają dla nas ogromne znaczenie, bowiem istotnie przyczynią się do rozwoju naszej szerokiej oferty produktowej”dodaje Marcin Wenzel, Dyrektor ds. Rozwoju w Hensfort Sp. z o.o.

Okno na świat

Hensfort to od lat jeden z czołowych polskich producentów okien PVC oraz okien aluminiowych. Energooszczędne produkty firmy, wyróżniające się solidnością, trwałością i nowoczesnym designem zdobywają uznanie nie tylko w Polsce, ale również w takich krajach jak Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Włochy, Belgia, Czechy, Słowacja, Ukraina, a także w USA. Obecność marki na rynkach zagranicznych przyczynia się do podnoszenia pozycji polskiej branży stolarki okiennej i drzwiowej, która obecnie jawi się jako niekwestionowany lider eksportu okien w Europie.

Wysoka jakość okien i drzwi produkowanych przez Hensfort została w ciągu ostatnich dwudziestu lat wielokrotnie zweryfikowana przez największych deweloperów, którzy stosowali produkty firmy przy realizacji wielu wymagających inwestycji. Stolarkę okienną i drzwiową marki Hensfort spotkać można między innymi na nowoczesnym osiedlu Young City w Warszawie, nagrodzonym nagrodą „Perła Krakowa” osiedlu Piasta Park oraz w budynkach tworzących kompleks Compass Apartments w Londynie. Hensfort współpracuje również z uznanymi firmami budowlanymi takimi jak Erbud, Robyg, Skanska, Wikana, Northouse, Wawel Service czy Apklan.

Czytaj także

 0