Jak sprawić, by strona internetowa wyświetlała się wysoko w Google?
Artykuł sponsorowany

Jak sprawić, by strona internetowa wyświetlała się wysoko w Google?

Być coraz lepszym
Być coraz lepszym / Źródło: Shutterstock
Wysokie miejsce w wyszukiwarce Google niesie za sobą korzyści związane z widocznością witryny, wśród których możemy wymienić: dotarcie do użytkowników najbardziej zainteresowanych ofertą, większą sprzedaż, rozpoznawalność na rynku, przewagę nad konkurencją, a wszystko to przy długo utrzymujących się efektach. Strony z niską widocznością, a więc na drugiej karcie wyników (i dalej) nie tylko tracą klientów, ale pomniejszą swoją szansę na budowanie wizerunku. Pozycjonowanie stron www jest niezbędne do tego, aby firma mogła osiągać swoje cele – zarówno sprzedażowe, jak i związane ze świadomością konsumencką.

Co to jest pozycjonowanie stron www?

Pozycjonowanie jest pojęciem złożonym. Obejmuje szereg działań, których wynikiem ma być wysoka pozycja w wyszukiwarce. Składa się na nie SEO, czyli optymalizacja pod wyszukiwarkę, linkowanie i czynnik trust rank, który określa zaufanie Google do strony. W ramach SEO prace skupiają się m.in.: na słowach kluczowych, zawartości tekstowej i nagłówkach, strukturze, optymalizacji grafiki, indeksacji strony. Link building obejmuje linki umieszczone wewnątrz witryny odsyłające użytkownika do innych podstron w obrębie serwisu oraz linki zewnętrzne, które znajdują się na innych stronach. W przypadku linków zewnętrznych ważne jest to, aby były to linki pochodzące z wartościowych stron, posiadające atrybut dofollow. Trust rank związany jest z historią strony, zwartością w postaci contentu, wpływa na niego również aktualizacja treści. W przeciwieństwie do rezultatów, jakie daje reklama Google Ads, pozycjonowanie stron www przynosi stabilne wyniki.

Pozycjonowanie a frazy kluczowe

Pozycjonowanie stron www jest ściśle związane ze słowami kluczowymi, ponieważ wynik wyszukiwania stanowi odpowiedź na konkretną frazą. Wybór spośród kilku typów pozycjonowania związany jest z rodzajem i skalą działalności firmy, jej celami, branżą, poziomem konkurencyjności. Pozycjonowanie szerokie (tzw. long tail) sprawdzi się w e-commerce, lokalne w przypadku firm lokalnych mających stronę internetową i fizyczną siedzibę z dostępem dla klientów, a tradycyjne, jeśli marka walczy o pozycję na rynku ogólnopolskim.

Jak wybrać frazy kluczowe? Z pomocą przychodzą narzędzia, dzięki którym nie tylko zweryfikujemy słowa z potrzebami grupy docelowej, ale będziemy w stanie na bieżąco je optymalizować i w razie konieczności modyfikować. Inne będą bowiem frazy wybierane przez stronę, która dopiero buduje swój autorytet, a inne przez witrynę popularną, której pozycja w wyszukiwarce jest miarę stabilna. Google udostępnia narzędzia takie, jak Google Trends czy Planer Słów Kluczowych Google Ads, ale można korzystać z wielu innych, np. AnswerThePublic, Ahrefs.

Widoczność w Google – od czego zależy?

W zakres pozycjonowania wchodzi audyt SEO strony, na podstawie którego powstaje sprawozdanie określające kondycję strony. Brane są pod uwagę czynniki SEO, widoczność w wyszukiwarce, pozycja strony związana ze słowami kluczowymi. Rozpoznanie problemów i całościowa analiza witryny pozwoli zaprojektować najkorzystniejsze rozwiązania. Pozycjonowanie obejmuje swym zasięgiem nie tylko elementy znajdujące się wewnątrz strony (on-page), ale również czynniki zewnętrzne (off-page). On-page dotyczy struktury i kodu witryny, czasu ładowania się strony, słów kluczowych, metatagów, linków wewnętrznych. Off-page to m.in.: udzielanie się na forach internetowych, komentowanie na blogach i w social mediach, tworzenie treści, która jest udostępniania przez użytkowników czy gościnne wpisy publikowane w innych serwisach. Treści należą do czynników rankingowych Google. Content ma zawierać słowa kluczowe, a całość powinna być unikalna i użyteczna – nie wystarczy pisać jedynie pod wyszukiwarkę, ale mieć na uwadze czytelnika.

Uzyskanie oczekiwanych wyników widoczności w Google jest czasochłonne. To systematyczna, wymagająca monitorowania i optymalizacji praca, ale której efekty utrzymują się stabilnie. Pozycjonowanie stron www, na których w przeszłości nie wdrażano rozwiązań SEO, wymaga większego zaangażowania, niż witryna, która ma już za sobą chociażby wstępne prace.

Źródło: Ideo Force

Czytaj także

 7
  • W skrócie. Należy dbać nieustannie o stronę każdego dnia, każdego dnia rozwijać jej potencjał, zamiast naiwnie liczyć na to, że przeskoczysz do topów w jeden miesiąc bo masz parę złotych więcej.
    • Odwieczne pytanie - bardzo ogólne i brak jednoznacznej odpowiedzi i tutaj zaczyna się cała zabawa. Można powiedzieć, że Google idzie w stronę sztucznej naturalności. Oficjalnie, wszystko ma być stworzone naturalnie, dla klienta - czytelnika, jednak czasami sztuczne teksty (wypchane frazami) dobrze się sprawdzają, nie mając głębszego sensu - przykład jedna z firm seo, ze śląska, udowodniła że da się napisać duży artykuł, który będzie dosyć dobrze się pozycjonował. Pytanie, czy tworzyć pod kątem użytkownika, czy pod kątem wyszukiwarki? Najlepiej połączyć te dwa cele, tylko nikt nie zna dokładnej proporcji.

      [url]https://profesjonalne-strony.com/kontakt.php[/url]
      •  
        Warto dodać, że nie ma jednej, złotej, słusznej porady co zrobić, aby znaleźć się w top10, czy top3. To często wymaga ciężkiej pracy - optymalizacyjnej, contentowej, wymagającej działań kilku działów i kilku filarów. Jeśli ktoś myśli, że znajdzie gotowy scenariusz co zrobić, aby mieć takie, a nie inne wyniki to się bardzo zdziwi. Bo okaże się, że plan nie ma racji bytu. Dlatego wszystko podlega pod słynne zdanie "to zależy". Przykładowo - korzystałam ostatnio z darmowych konsultacji od https://kamildemidowski.pl/kontakt/
        Dowiedziałam się ile moja strona ma błędów, ile pracy mnie czeka, jak daleko jestem od osiągania jakiś konkretnych wyników w wyszukiwarce. Aż mi głupio że byłam tak sfrustrowana na brak wyników, bo Pan Kamil wyłożył mnie ile mam duplikacji contentu, jak leży paginacja, wspomniał coś o ataku... Krótko mówiąc: lepiej iść do agencji lub specjalisty - efekt będzie lepszy :D
        • Wlasnie dlatego, ze to tak istotna sprawa warto jednak zdac sie na specjalistow. Taki audyt jak http://zakladanie-stron-www.pl/ da naprawde duza korzysci bo pozwoli nie tylko uporac sie z witryna internetowa czy portalami spolecznosciowymi, ale rowniez pozytywnie wplynie na wizerunek marki i zmniejszenie kosztow reklamy. Docelowo - przyniesie to wymierny skutek widoczny w targetach sprzedazowych :)
          • Wlasnie dlatego, ze to tak istotna sprawa warto jednak zdac sie na specjalistow. Taki audyt jak http://zakladanie-stron-www.pl/ da naprawde duza korzysci bo pozwoli nie tylko uporac sie z witryna internetowa czy portalami spolecznosciowymi, ale rowniez pozytywnie wplynie na wizerunek marki i zmniejszenie kosztow reklamy. Docelowo - przyniesie to wymierny skutek widoczny w targetach sprzedazowych :)