Uber niszczy dziesiątki tysięcy rowerów i skuterów

Uber niszczy dziesiątki tysięcy rowerów i skuterów

Uber niszczy rowery
Uber niszczy rowery Źródło: Twitter
Uber niszczy tysiące elektrycznych rowerów i skuterów, po sprzedaniu swojej firmy Jump firmie Lime. Organizacje charytatywne i aktywiści są wściekli.

Filmy wideo na temat złomowania czerwonych rowerów w centrum recyklingu zostały udostępnione w mediach społecznościowych, doprowadzając do furii rowerowych aktywistów.

twitter

Uber oświadczył, że postanowił zniszczyć tysiące swoich starszych modeli ze względu na koszty konserwacji i z odpowiedzialności o bezpieczeństwo. W Wielkiej Brytanii Uber nadal jest właścicielem firmy Jump i nie złomował żadnych rowerów.

Rzecznik Ubera powiedział BBC, że sprzedaż Jump firmie Lime nie została zakończona w Europie i że Jump nadal funkcjonuje „jak zwykle” w Londynie.

Skąd ta zmiana? W 2018 roku Uber zapowiedział, że skupi się bardziej na działce rowerów elektrycznych i skuterów niż na samochodach. W tym celu powstała firma Jump, dowożąca dla Ubera Eats. Ale 7 maja 2020 roku Uber ujawniła umowę, na mocy której Lime przejął działalność Jump.

W ramach umowy Uber zainwestował 170 milionów dolarów w Lime, podczas gdy Lime nabył „dziesiątki tysięcy” rowerów i skuterów Uber Jump – i związaną z nimi własność intelektualną.

Wayne Ting, dyrektor generalny Lime’a, powiedział, że woli projektować rowery Ubera i chce zastosować ich więcej w przyszłości. Były jednak także „dziesiątki tysięcy” starszych modeli rowerów, których Lime nie przejął w ramach umowy.

Filmy udostępnione na Twitterze pokazują, że rowery przybywające do zakładu recyklingu w Karolinie Północnej zostają niszczone.

Rozczarowane są organizacje charytatywne i aktywiści. Organizacje zasugerowały, że rowery mogły zostać przekazane grupom społeczności lub sprzedane ludziom w celu ich uratowania.

„Dlaczego nie zerwać naklejek i nie sprzedać tych rowerów ludziom?” – powiedział Jon Orcutt z Bike New York, grupy non-profit, serwisowi Motherboard.

„Zbadaliśmy możliwości przekazani starszych modeli rowerów w darowiźnie, ale biorąc jednak pod uwagę wiele istotnych problemów – w tym konserwację, odpowiedzialność, kwestie bezpieczeństwa oraz brak urządzeń do ładowania klasy konsumenckiej – zdecydowaliśmy, że najlepszym rozwiązaniem będzie odpowiedzialny recykling” – napisał Uber w oświadczeniu.

Czytaj też:
Są nowe zasady bezpieczeństwa samochodach Ubera w Polsce
Czytaj też:
Rywal Ubera rośnie w siłę. Firma pozyskała 100 mln euro na ekspansję