50 tys. euro kary dla Ryanair

50 tys. euro kary dla Ryanair

Dodano:   /  Zmieniono: 
Karę w wysokości 54.100 euro wymierzył włoski urząd antymonopolowy tanim liniom lotniczym Ryanair za reklamę, która wprowadzała klientów w błąd.

W 2007 r. na swojej stronie internetowej Ryanair zamieścił reklamę biletu w  jedną stronę w cenie od 10 euro, łącznie z podatkiem.

Ryanair nie uwzględnił opłaty uiszczanej w przypadku, gdy zakupu biletu dokonuje się kartą kredytową. "Rzeczywista kwota, jaką ma do zapłacenia kupujący, może przez to znacznie różnić się od reklamowanej" - podkreślił włoski urząd antymonopolowy.

Zdaniem włoskiego urzędu tani przewoźnik z Dublina powinien był umieścić informację o dodatkowych kosztach związanych z zakupem tego biletu. Informacja o rzeczywistej cenie biletu była co prawda dostępna na stronie Ryanair, ale dopiero w trakcie procedury zakupu reklamowanego biletu.

Nie udało się uzyskać komentarza od firmy Ryanair. Linie te wielokrotnie były już pozywane za swe praktyki reklamowe przez unijne władze antymonopolowe i  organizacje etyki reklamy. Sam Ryanair też nieraz pozywał konkurencję, zarzucając jej nieetyczne praktyki.

nd, pap