Studencki biznes

Dodano:   /  Zmieniono: 
Z danych Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości wynika, że w ciągu minionego roku liczba studenckich firm wzrosła o ponad 40 proc., informuje "Metro".
Podczas gdy na początku 2008 roku w AIP działało ich około 450, teraz jest ich ponad 800. Studenci otwierają m.in. agencje hostess czy firmy szkoleniowe, ale królują sklepy internetowe czy portale.

Dlaczego studenci polubili biznes? - Wiele korporacji zawiesiło nabór, inne zwalniają pracowników. Kto nie chce zasilić grona bezrobotnych, musi działać. Rynek wymusił na studentach przedsiębiorczość, uważa Justyna Gaj, dyrektor biura komunikacji społecznej AIP.

Młodym przedsiębiorcom kibicują ekonomiści: - Nikt im nie powiedział, że coś jest niemożliwe, więc działają, mówi Andrzej Sadowski z Centrum im. Adama Smitha. - Nawet jeśli nie wszystkie firmy utrzymają się na rynku, ich założyciele zdobędą doświadczenie, będą wiedzieli, jakich błędów unikać w przyszłości, uważa Sadowski.

ND, PAP