Axel Springer obejmie 49 proc. udziałów w spółce Infor Biznes

Axel Springer obejmie 49 proc. udziałów w spółce Infor Biznes

Wydawnictwa Axel Springer i Infor Biznes, podpisały we wtorek porozumienie, zgodnie z którym Axel obejmie 49 proc. udziałów w spółce Infor. Efekt? Axel wniesie swój drukowany tytuł - "Dziennik Polska Europa Świat" oraz serwis internetowy Dziennik.pl. do spółki Infor, a jesienią, ma ukazać się nowy tytuł, wydawany na bazie >>Dziennika<< i >>Gazety Prawnej<<. Nastąpić mają również zmiany kadrowe. Redaktora naczelnego >>Dziennika<<, Roberta Krasowskiego ma zastąpić redaktor naczelny >>Newsweek Polska<<, Michał Kobosko.
Już w poniedziałek zapadły najważniejsze porozumienia. Jak podała spółka Infor "poniedziałkowe porozumienie jest kolejnym etapem współpracy obu wydawców, która do tej pory obejmowała m.in. połączoną prenumeratę >>DZIENNIKA<< i >>Gazety Prawnej<< ."

"Celem podpisanej umowy jest wspólne wydawanie od jesieni 2009 r. nowej gazety codziennej. Zgodnie z intencją wydawców nowy tytuł łączyć będzie wysokiej jakości treści >>Dziennika<<, szczególnie z obszaru polityki, kultury i sportu oraz >>Gazety Prawnej<<, wyspecjalizowanej w tematyce gospodarczej, podatkowej i prawnej. Poszerzone spektrum tematyczne wpłynie na atrakcyjność gazety dla czytelników i klientów reklamowych" - napisano w komunikacie.

 

Nowy tytuł, jak zapowiedzieli wydawcy, będzie łączyć treści >>Dziennika<<, szczególnie z obszaru polityki, kultury i sportu, oraz >>Gazety Prawnej<<, która jest wyspecjalizowana w tematyce gospodarczej, podatkowej i prawnej - opowiadali na konferencji prasowej wydawcy. Teraz, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów musi jeszcze wyrazić zgodę, aby transakcja mogła dojść do skutku. Wniosek do UOKiK ma być złożony w środę, od tego czasu, urząd będzie mieć dwa miesiące na wydanie decyzji. Nie ujawniono natomiast, pod jakim tytułem będzie ukazywać się nowy dziennik.

Rzeczniczka prasowa Axel Springer zapewniła, że wszyscy pracownicy pozostaną na swoich stanowiskach. "Do Infor Biznes przejdą wszyscy pracownicy redakcji >>Dziennika<< i >>Dziennika.pl<<, a ponadto pracownicy, którzy w pozostałych działach związani byli zawodowo wyłącznie z tymi tytułami" - powiedziała rzeczniczka Axel Springer Polska, Anna Gancarz-Luboń. I zapewniła, że przejście pracowników do Infora nie będzie "skutkowało zmianami warunków pracy". 

Jednak, już w samym kierownictwie >>Dziennika<<, zaszły zmiany kadrowe. Robert Krasowski, przestał być redaktorem naczelnym >>Dziennika<<, a zastąpi go redaktor naczelny >>Newsweek Polska<<, Michał Kobosko - jak dowiedział się nieoficjalnie PAP. 

Anna Gancarz-Luboń, jak na razie nie porwierdziła tych informacji.  "O zmianach personalnych w kierownictwie >>Dziennika<< i zarządzie spółki poinformujemy w najbliższych dniach" - powiedziała. 

Równieżrzecznik prasowy Infor Pl,  Marcin Malinowski zapewnia, że nie przewiduje się redukcji w zespole >>Gazety Prawnej<<, która niezależnie od planów wydania nowego tytułu w prenumeracie ma się ukazywać w dotychczasowej formie, a zawarte porozumienie jest kolejnym etapem ich współpracy, obejmującej do tej pory prenumeratę >>Dziennika<< i >>Gazety Prawnej<<.

"Dzięki powołaniu joint venture koncentrujemy siły i doświadczenie dwóch znakomitych tytułów. Taki ruch zwiększy znacznie nasz potencjał na bardzo konkurencyjnym rynku i zapewni nam mocną pozycję dla przyszłych działań" - oświadczył w komunikacie prezes Axel Springer Polska Florian Fels.

Z kolei właściciel Infor pl., Ryszard Pieńkowski dodaje, że "ża transakcja, to także kolejny krok w realizacji strategii internetowej Infor pl.. Jednym z naszych celów jest zajęcie pozycji lidera w kategorii biznes, finanse, prawo".

W skład holdingu INFOR PL wchodzą spółki INFOR Biznes, INFOR Ekspert (wydawca internetowo-papierowych profesjonalnych produktów informacyjnych z zakresu prawa i podatków, INFOR Lex oraz portalu infor.pl), INFOR Training (spółka należąca do czołówki firm szkoleniowych w Polsce) i Infornext.pl (wydawca wieszjak.pl i prawnik.pl). Spółka zależna INFOR Biznes wydaje dziennik gospodarczy "Gazeta Prawna" oraz witryny gazetaprawna.pl i forsal.pl.

Axel Springer Polska, to z kolei wydawca tabloidu "Fakt", "Dziennika" oraz "Przeglądu Sportowego" i "Sportu". Nakładem wydawnictwa ukazuje się także tygodnik społeczno-polityczny "Newsweek Polska", miesięcznik biznesowy "Forbes" oraz czasopisma młodzieżowe, komputerowe i motoryzacyjne. Portfolio uzupełniają serwisy internetowe, m.in. auto-swiat.pl, Dziennik.pl, e-Fakt.pl, komputerswiat.pl, Newsweek.pl, Sports.pl, StepStone.pl i Students.pl.

dk/pap

Czytaj także

 0