Telewizje kablowe oszukują klientów

Telewizje kablowe oszukują klientów

Dodano:   /  Zmieniono: 
Klienci telewizji kablowych mogą spodziewać się przykrych niespodzianek. Mimo protestów Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów telewizje kablowe ignorują obowiązek doręczania klientom informacji na temat zmian w ofercie i regulaminie korzystania z usług. Bez wiedzy klienta podwyższana jest np. opłata abonamentowa - informuje "Gazeta Prawna".
"Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów kilkakrotnie kwestionował praktyki operatorów telewizji kablowych, którzy w umowach zastrzegali sobie np. prawo do zmiany opłaty miesięcznej bez wcześniejszego poinformowania użytkowników o tym fakcie. Konsumenci o podwyższeniu ceny dowiadywali się, otrzymując książeczkę abonamentową z nową kwota do zapłacenia, bez możliwości odstąpienia od umowy" - wyjaśnia Konrad Gruner z biura prasowego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Tymczasem na mocy obowiązujących przepisów konsument, który nie otrzymał nowej umowy nie jest nią związany.

Jakie niespodzianki mogą czekać na klientów telewizji kablowych? Oprócz podwyższenia abonamentu mogą się oni spodziewać m.in. zmniejszenia liczby kanałów dostępnych w pakiecie albo zmiany cennika poszczególnych usług.

Operatorzy telewizji kablowych bronią się argumentując, że w zawieranych z klientami umowach zastrzegają sobie np. prawo do informowania konsumenta o zmianach opłat poprzez zamieszczanie informacji na kanale informacyjnym lub wywieszanie ogłoszeń. Nie daje to jednak gwarancji dotarcia do każdego abonenta, tymczasem zgodnie z prawem informacje tego typu powinny docierać do klientów odpowiednio wcześniej, aby mieli oni czas na wypowiedzenie umowy.

"Gazeta Prawna", arb