Gazprom idzie w kulinaria

Gazprom idzie w kulinaria

Dodano:   /  Zmieniono: 
Rosyjski koncern paliwowy Gazprom uruchomi własną sieć supermarketów i barów szybkiej obsługi - informuje w poniedziałek dziennik "Kommiersant", powołując się na agencję brandingową Coruna, która uczestnicy w tym projekcie.

Sieć ma się nazywać Naraschwat (Rozchwytywanie). Będzie obliczona na klasę średnią. Na początku obejmie 400 sklepów i stołówek, które obecnie obsługują wyłącznie pracowników Gazpromu.

Sieć będzie własnością Gaztorgpromstroju, spółki-córki Gazpromu (99 proc.) i Gazprom-Eksportu (1 proc.). Działa ona od 2002 roku. Zajmuje się handlem detalicznym.

Według "Kommiersanta", większość supermarketów i fast foodów Naraschwat otwarta zostanie na Syberii i Uralu, tj. tam, gdzie znajdują się największe spółki wydobywcze i przetwórcze Gazpromu. Jednak będą także działać w Centralnym Okręgu Federalnym, obejmującym Moskwę.

Specjaliści oceniają, że pojawienie się marki Naraschwat i jej promowanie świadczy o tym, że Gazprom zamierza walczyć o klientów nie tylko wśród swoich pracowników.

Naraschwat będzie piątą pod względem liczby placówek handlowych siecią detaliczną w Rosji. Większe są tylko Magnit (2931 obiektów), X5 Rwtail Group (1164), Kopiejka (530) i Diksi (503).

pap, keb