Telewizyjna reklama Actimela, produkowanego przez firmę Danone jogurtu, który ma zwiększać naturalną odporność dzieci, została zakazana przez brytyjski urząd regulujący rynek reklamy w tym kraju.
Brytyjski odpowiednik polskiej Rady Reklamy- Advertising Standards Authority (ASA), twierdzi, że nie ma wystarczających dowodów na stwierdzenia formułowane w reklamówce jogurtu, takie jak „naukowo udowodnione działanie wspierające ochronę zdrowia dzieci w wieku szkolnym".
Firma Danone broni się, informując, że przeprowadzono osiem projektów badawczych na grupie dzieci do 16 roku życia, a ich wyniki są pozytywne. W czym więc problem? Otóż badania przeprowadzone były na m.in. grupie dzieci hospitalizowanych w Indiach, cierpiących na biegunkę lub biorących leki na problemy gastryczne oraz w grupie badawczej dzieci w wieku od sześciu miesięcy do 1,5 roku.
Według ASA badane grupy nie byłe reprezentatywne, dlatego też sensowność badań została zakwestionowana. Jej przedstawiciele argumentują, badania te nie mogą być w pełni odnoszone do dzieci zdrowych, a skoro najstarsze z badanych dzieci miało 1,5 roku to nie można twierdzić iż udowodniono pozytywne oddziaływanie jogurtu na dzieci w wieku szkolnym. ASA potraktowała to, jako wprowadzanie konsumenta w błąd. Rzecznik prasowy firmy Danone odpowiada, że badania przeprowadzone na zlecenie firmy zostały potwierdzone przez międzynarodowych ekspertów.
Kz, elondyn.co.uk
Firma Danone broni się, informując, że przeprowadzono osiem projektów badawczych na grupie dzieci do 16 roku życia, a ich wyniki są pozytywne. W czym więc problem? Otóż badania przeprowadzone były na m.in. grupie dzieci hospitalizowanych w Indiach, cierpiących na biegunkę lub biorących leki na problemy gastryczne oraz w grupie badawczej dzieci w wieku od sześciu miesięcy do 1,5 roku.
Według ASA badane grupy nie byłe reprezentatywne, dlatego też sensowność badań została zakwestionowana. Jej przedstawiciele argumentują, badania te nie mogą być w pełni odnoszone do dzieci zdrowych, a skoro najstarsze z badanych dzieci miało 1,5 roku to nie można twierdzić iż udowodniono pozytywne oddziaływanie jogurtu na dzieci w wieku szkolnym. ASA potraktowała to, jako wprowadzanie konsumenta w błąd. Rzecznik prasowy firmy Danone odpowiada, że badania przeprowadzone na zlecenie firmy zostały potwierdzone przez międzynarodowych ekspertów.
Kz, elondyn.co.uk