Brytyjczycy oskarżają Danone o nieetyczne działania

Brytyjczycy oskarżają Danone o nieetyczne działania

Dodano:   /  Zmieniono: 
Telewizyjna reklama Actimela, produkowanego przez firmę Danone jogurtu, który ma zwiększać naturalną odporność dzieci, została zakazana przez brytyjski urząd regulujący rynek reklamy w tym kraju.
Brytyjski odpowiednik polskiej Rady Reklamy- Advertising Standards Authority (ASA), twierdzi, że nie ma wystarczających dowodów na stwierdzenia formułowane w reklamówce jogurtu, takie jak „naukowo udowodnione działanie wspierające ochronę zdrowia dzieci w wieku szkolnym".

Firma Danone broni się, informując, że przeprowadzono osiem projektów badawczych na grupie dzieci do 16 roku życia, a ich wyniki są pozytywne. W czym więc problem? Otóż badania przeprowadzone były na m.in. grupie dzieci hospitalizowanych w Indiach, cierpiących na biegunkę lub biorących leki na problemy gastryczne oraz w grupie badawczej dzieci w wieku od sześciu miesięcy do 1,5 roku.

Według ASA badane grupy nie byłe reprezentatywne, dlatego też sensowność badań została zakwestionowana. Jej przedstawiciele argumentują, badania te nie mogą być w pełni odnoszone do dzieci zdrowych, a skoro najstarsze z badanych dzieci miało 1,5 roku to nie można twierdzić iż udowodniono pozytywne oddziaływanie jogurtu na dzieci w wieku szkolnym.  ASA potraktowała to, jako wprowadzanie konsumenta w błąd. Rzecznik prasowy firmy Danone odpowiada, że badania przeprowadzone na zlecenie firmy zostały potwierdzone przez międzynarodowych ekspertów.

Kz, elondyn.co.uk