Polskie firmy ignorują internet

Polskie firmy ignorują internet

Dodano:   /  Zmieniono: 
Połowa małych i średnich firm działających w Polsce nie posiada własnej strony internetowej - wynika z badań przeprowadzonych przez Google. - To błąd - przekonuje Mohammad Gawdat, szef Google na rynki wschodzące, który zwraca uwagę, że aż 40 procent konsumentów szuka informacji o firmie w internecie. - Firma, która nie ujawnia się w sieci z góry rezygnuje z tych klientów - podkreśla Gawdat.
Zdaniem przedstawiciela Google polscy mali i średni przedsiębiorcy pozostali daleko w tyle za konsumentami, którzy nauczyli się już wykorzystywać internet w codziennym życiu. Tymczasem o konieczności istnienia w sieci przekonane są jak na razie przede wszystkim duże firmy. Aż 66 procent małych i średnich przedsiębiorców, którzy jeszcze nie posiadają swojej strony nie ma zamiaru tworzyć jej w przyszłości. 36 procent jest przekonanych, że ich działalność nie wymaga posiadania strony WWW.

Istnieje tylko ten, kto jest w sieci

Gawdat przekonuje, że takie zachowanie może okazać się fatalne w skutkach. - Dla ogromnej liczby konsumentów firma, której nie ma w internecie, nie istnieje - mówi i zachęca do zainteresowania się siecią. Przedstawiciel Google boleje nad tym, że wielu przedsiębiorców uważa, iż nie prowadząc sprzedaży on-line nie potrzebuje strony internetowej.

Bez strony jak bez wizytówki

O konieczności posiadania strony jest przekonany również Bartosz Ptach, wiceprezes Idal UMDS. - Firma bez strony internetowej jest jak biznesmen bez wizytówki. Wejście online daje możliwość pozyskiwania nowych klientów i bieżącego informowania dotychczasowych o zmianach w ofercie - wylicza zalety posiadania wizytówki w sieci przedsiębiorca.

"Puls biznesu", arb