NBP zaczyna edukację ekonomiczna w internecie

NBP zaczyna edukację ekonomiczna w internecie

Dodano:   /  Zmieniono: 
Narodowy Bank Polski uruchomił internetowy serwis ekonomiczny: obserwatorfinansowy.pl. Tematyką portalu są finanse, makroekonomia oraz bankowość centralna. Jest on skierowany nie tylko do ekonomistów i bankowców, ale także do studentów i środowisk opiniotwórczych, w tym m.in. polityków i dziennikarzy.
Prezes NBP Sławomir Skrzypek podkreślił podczas piątkowego briefingu, że obserwatorfinansowy.pl to kolejne przedsięwzięcie banku o charakterze edukacyjnym. Zaliczył edukację ekonomiczną do jednej z ważniejszych misji banku centralnego.

"NBP chce móc przekazać tą drogą ważne informacje, swoje stanowiska; dać dostęp do swoich bieżących dokumentów; umożliwić bardziej przyjazny sposób komunikowania się z odbiorcami. Chcielibyśmy stworzyć również dodatkową płaszczyznę dyskusji, rozmowy na ważne, bieżące tematy ekonomiczne" - zaznaczył Skrzypek.

Prezes NBP ocenił, że grupa docelowa portalu jest bardzo szeroka. Podkreślił, że sposób doboru materiałów do serwisu powoduje, że będzie on trafiał m.in. do specjalistów, którzy chcą dowiedzieć się o ważnych decyzjach podejmowanych przez NBP. Dodał, że portal powinien znaleźć odbiorców również wśród studentów. "Jestem przekonany, że nie tylko wąska grupa ściśle wyspecjalizowanych osób będzie się tym portalem interesować" - powiedział prezes NBP.

Kierujący serwisem redaktor Mariusz Ziomecki podkreślił, że serwis zawiera bieżące informacje finansowe oraz makroekonomiczne, publikowane przez NBP raporty oraz dokumenty, a także opisuje wydarzenia, w których uczestniczy bank centralny.

Ziomecki poinformował, że serwis monitoruje blogi, komentarze, a także wykłady wideo zarówno polskich, jak i zagranicznych ekonomistów. "Rdzeniem naszej oferty jest przegląd debaty ekonomistów w Polsce i na świecie" - powiedział.

Uruchomienie serwisu - jak podkreślił Skrzypek - stało się możliwe dzięki oszczędnościom, jakie zarząd NBP wygospodarował w funkcjonujących do tej pory w banku mediach internetowych.

pap, em