"Wprost" ma nowego właściciela

"Wprost" ma nowego właściciela

Dodano:   /  Zmieniono: 
 
Platforma Mediowa Point Group kupiła od Qebonto Holdings Limited 80 udziałów stanowiących 80 proc. Agencji Wydawniczo-Reklamowej Wprost - podała PMPG w specjalnie wydanym w tej sprawie komunikacie. Łączna cena zakupionych udziałów wynosi 8 072 500 zł.
"Zakup udziałów w AWR. Wprost istotnie wpłynie na pozycjonowanie PMPG na rynku mediowym, gdyż stanowi uzupełnienie portfolio GK PMPG, właściciela rozpoznawalnych marek, silnie związanych z jasno określonym kręgiem odbiorców o brakujący tytuł opiniotwórczy, jakim jest ogólnopolski tygodnik społeczno-informacyjny Wprost" - napisano w komunikacie.

Do tej pory udziały cypryjskiej spółki Qebonto Holdings Limited należały ona do Marka, Amadeusza i Pauliny Królów. Spółka ta jest właścicielem Agencji Wydawniczo-Reklamowej Wprost, która wydaje tygodnik "Wprost", ale także miesięcznik "Mój Pies" i powiązanych z nimi serwisów internetowych.

Wcześniej w mediach pojawiały się informacje o zakupie AWR Wprost przez właściciela wydawnictwa "Przekrój" Grzegorza Hajdarowicza. W przeszłości zakupem tygodnika były zainteresowane m.in. Axel Springer Polska i Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości.

Platforma Mediowa Point Group jest polskim holdingiem medialnym. Powstała w 1997 r. z inicjatywy Michała M. Lisieckiego, dzisiaj Prezesa Zarządu i jednego z głównych akcjonariuszy spółki. Początkowo spółka jako wydawca magazynu studenckiego „Dlaczego". Od tego czasu firma stała się wydawcą takich tytułów jak "Machina" i "Film", prowadzi także liczne serwisy internetowe - m.in. Sport24.pl, Gretix.com czy 100klatka.pl. Od końca 2006 r. Platforma Mediowa Point Group jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

arb