Logo PKO warte miliard dolarów

Logo PKO warte miliard dolarów

Dodano:   /  Zmieniono: 
Fot. sxc.hu Źródło: FreeImages.com
PKO BP jest najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu "The Banker" wycenili wartość marki banku na miliard dolarów. Tuż za nim znajduje się Pekao SA, którego logo wyceniane jest na 974 miliony dolarów. Na pierwszym miejscu wśród 500 najbardziej prestiżowych światowych banków znalazł się brytyjski HSBC. Tę markę wyceniono na 28,5 miliarda dolarów.
PKO BP znajduje się w zestawieniu, w którym znalazło się 500 banków, na 129 pozycji. W rankingu znalazły się jeszcze nazwy dziewięciu polskich instytucji. Wartość ich marek wzrosła w ciągu roku aż o 85 procent. To skokowy wzrost w porównaniu do tego co działo się na świecie - bankowe marki z innych krajów podrożały średnio o zaledwie 4 procent.
 – To, że Polska mniej niż inne państwa odczuła kryzys, nie jest bez znaczenia przy wycenie naszych marek. Na ich wartość ma wpływ wiele czynników, w tym również nastroje konsumenckie i wzrost gospodarczy – wylicza Marek Staniszewski, członek zarządu w grupie Young & Rubicam Brands zajmującej się wyceną marek i zarządzaniem nimi.

W rankingu są tylko dwa banki z naszego regionu, których marki wyceniono wyżej niż PKO BP. Obie należą do rosyjskich instytucji. 

"Rzeczpospolita", arb