Google najdroższą marką świata

Google najdroższą marką świata

Dodano:   /  Zmieniono: 
Fot. Internet
Google jest obecnie najdroższą marką świata - wynika z badania BrandZ Top100. W porównaniu do poprzedniego roku Google zyskało 14 procent wartości i obecnie marka ta jest warta 114 miliardów dolarów. Drugi w rankingu IBM jest daleko w tyle - tę markę wyceniono na "zaledwie" 86 miliardów dolarów.
Pierwszą trójkę zamyka inna firma związana z branżą IT - Apple, które jest wyceniane na 83 miliardy dolarów. Microsoft z kolei jest wart 76 miliardów dolarów. Dopiero na piątym miejscu znalazła się firma nie związana z branżą komputerową - to Coca-Cola, marka wyceniana na 58 miliardów dolarów. Dalej znajduje się Marlboro warte 57 miliardów i McDonalds wyceniany na 56 miliardów. W rankingu po raz pierwszy pojawił się popularny serwis internetowy Facebook - wyceniany na 5,5 miliarda dolarów. W sumie 100 marek uwzględnionych w klasyfikacji jest wartych 2 tryliony dolarów.

Ranking BrandZ Top100 Most Valuable Global Brands co roku przygotowuje firma Millward Brown Optimor.


TVN24, arb