Euro 2012 pod znakiem Carlsberga

Euro 2012 pod znakiem Carlsberga

Dodano:   /  Zmieniono: 
Duńska firma Carlsberg została sponsorem piłkarskiego turnieju Euro 2012, który odbędzie się w Polsce i na Ukrainie. To siódme z rzędu mistrzostwa Starego Kontynentu z udziałem tej spółki piwowarskiej. - Carlsberg od ponad 20 lat wspiera mistrzostwa Europy w piłce nożnej. Jesteśmy dumni, że nawiązaliśmy kontakt z tą marką - powiedział prezydent Europejskiej Unii Piłkarskiej Michel Platini.
Jak poinformował Juliusz Głuski, rzecznik prasowy spółki UEFA Euro 2012 Polska, Carlsberg został piątym oficjalnym partnerem turnieju. Inne to: Castrol, Coca-Cola, Hyundai-Kia i Adidas. - Kolejnych sponsorów poznamy w najbliższym czasie. Będą to światowe marki z doświadczeniem we wspieraniu mistrzostw FIFA i UEFA - dodał. Umowy podpisuje UEFA. Polska i Ukraina nie są upoważnione do ich zawierania. Nie oznacza to jednak, że firmy z tych krajów nie mogą być sponsorami mistrzostw.

Narodowi partnerzy turnieju zostaną wybrani przez UEFA z pomocą spółek Euro 2012 Polska i Euro 2012 Ukraina. Natomiast jeśli chodzi o poszczególne miasta - mogą one zawierać umowy z lokalnymi i regionalnymi firmami, ale po zatwierdzeniu przez UEFA. - Takie firmy będą mogły wesprzeć przygotowania do Euro w lokalnym zakresie. Miasta-gospodarze muszą jednak przyjąć wytyczne marketingowe UEFA. Ukraińskie już to zrobiły, polskie jeszcze negocjują warunki - zaznaczył Głuski.

PAP, arb