Polska zabiega o turystów z Chin

Polska zabiega o turystów z Chin

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. sxc.hu Źródło:FreeImages.com
Po sukcesie polskiego pawilonu na Expo w Szanghaju Polska Organizacja Turystyczna (POT) postanowiła przyciągnąć do kraju turystów z Chin. POT promuje się w Państwie Środka razem z pozostałymi krajami Grupy Wyszechradzkiej – Węgrami, Czechami i Słowacją. Do polskiego pawilonu na Expo od 1 maja do 14 lipca przyszło prawie 3 mln Chińczyków, czyli co dziesiąta osoba odwiedzająca wystawę.
Zdaniem POT Polska ma o co zabiegać, a pracy jest dużo. Turystów z Chin w ubiegłym roku przyjechało zaledwie ok. 20 tys. Na Węgry przyjeżdża ich rocznie o 20 - 30 procent więcej.

Komisarz generalny polskiego pawilonu na Expo Sławomir Majman mówi, że dla wielu Chińczyków wizyta na zakończonej właśnie wystawie to pierwsza okazja, żeby dowiedzieć się czegoś o Polsce. Z  badań przeprowadzonych przez Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych wynika, że większość Chińczyków nie wie o Polsce zupełnie nic.

Budżet POT na promocję w Chinach w roku 2010 to 375 tys. zł. Za te pieniądze POT organizuje we wrześniu Polski Tydzień Turystyczny na Expo w Szanghaju, wystawia się na targach w Kantonie i Pekinie, reklamuje w mediach, organizuje wizyty studyjne dla chińskich dziennikarzy i dla touroperatorów.

-  Będziemy promować Polskę w trzech miastach o największej sile nabywczej – Pekinie, Szanghaju i Kantonie. Chcemy, żeby wycieczki do Polski znalazły się w ofercie chińskich biur podróży – tłumaczy Bartłomiej Walas, wiceprezes POT. Jego zdaniem, najpoważniejsze bariery w Polsce dla turystów z Chin to niedostatecznie dobra baza hotelowa, brak informacji w języku chińskim i różnice kulturowe. Brakuje też bezpośrednich połączeń lotniczych, a wyjazdy Chińczyków są utrudnione przez skomplikowane procedury wizowe.

mr/ onet biznes