Reklamy w sieci: od września kodeks dobrych praktyk

Reklamy w sieci: od września kodeks dobrych praktyk

Dodano:   /  Zmieniono: 
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska chce, aby od 1 września z polskiej sieci zniknęły reklamy z automatycznie włączającym się dźwiękiem. Według ZPBI internetowe reklamy wideo nie powinny trwać dłużej niż 30 sekund. Każda reklama powinna posiadać czytelny przycisk umożliwiający jej zamknięcie.
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska przygotował zalecenia, które będą obowiązywać od 1 września. Standardy zostaną przedstawione w kodeksie dobrych praktyk. Podobne zasady są praktykowane w większości państw Unii Europejskiej. Jednak to, czy portale będą przestrzegać zaleceń zależy wyłacznie od nich. - Fala reklam w sieci oznacza nową erę życia internetu. Do niedawna był on dla wybranych, dopiero dziś przy takim zasięgu i stopniu rozwoju, stajemy się naprawdę masowym medium - mówi Łukasz Wejchert, szef Onetu.

Coraz więcej reklamodawców decyduje się na przesunięcie swoich budżetów na reklamę z telewizji do internetu. Wynika to z przemieszczania się klientów, którzy częściej korzystają z Internetu, rezygnując tym samym z telewizji. Nakłady na media cyfrowe zwiększają zwłaszcza firmy z  branży żywnościowej, handlowej oraz dóbr szybko zbywalnych (FMCG).

Przesuwanie budżetów reklamowych z telewizji do sieci niepokoi nadawców, którzy nie mają silnej pozycji w sieci.  Grupa TVN przenosi pieniądze do swojego portalu Onet. Natomiast Polsat dopiero zaczyna budować swoją własną telewizję internetową - Iplę.

ap, "Dziennik Gazeta Prawna"