Większy optymizm na rynku reklamy

Większy optymizm na rynku reklamy

Dodano:   /  Zmieniono: 
Wzrósł poziom optymizmu w branży reklamowej i marketingowej. Po kryzysowym roku 2009 firmy zwiększają nakłady na reklamę.
BriefIndeks, wskaźnik koniunktury na rynku mediów i reklamy w Polsce wynosi 67,4 punktów. W lutym 2010 r. wskaźnik wynosił 63,6 punktów. W marcu ubiegłego roku BriefIndeks spadł do 48,3 punktów. Indeks jest wyliczany przez instytut MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie branżowego miesięcznika "Brief". Powstaje w oparciu o deklaracje około 100 dyrektorów marketingu firm z różnych branż, prezesów agencji reklamowych i domów mediowych. Ankietowani odpowiadają na pytania na temat sytuacji branży i oczekiwań zmian w najbliższych trzech miesięcy. Najnowsze badanie przeprowadzono w sierpniu bieżącego roku.

Większość nie spodziewa się zmiany

Prawie dwie trzecie (60 proc.) respondentów na pytanie o prognozy na temat przyszłych trzech miesięcy powiedziało, że sytuacja nie ulegnie zmianie. 32 proc. spodziewa się, że "raczej się ona poprawi", a 4 proc. - że "raczej się pogorszy". W marcu ubiegłego roku pogorszenia sytuacji oczekiwało 28 proc. respondentów, a w październiku 2008 - 36 proc.

- Rynek wychodzi z kryzysu, wydatki na reklamę się zwiększają, marketerzy coraz większe pieniądze przeznaczają na działania marketingowe - komentował sytuację jeden z respondentów. - Widać ożywienie wśród reklamodawców, ale jeszcze doszliśmy do poziomu rynku z 2008 roku - dodał inny ankietowany.

ap, "Rzeczpospolita"