Harley-Davidson wolniejszy od Apple

Harley-Davidson wolniejszy od Apple

Dodano:   /  Zmieniono: 
Liderem rankingu 100 największych marek świata pozostała Coca Cola, wyceniana na 70,4 mld dolarów. Na  czołowych miejscach znaleźli się przedstawiciele branży IT i Internetu - IBM, Microsoft i Google. Najwięcej na wartości zyskało Apple.
Z rankingu sporządzonego przez firmę Interbrend wynika, że ogólnoświatowy kryzys nie był dotkliwy dla największych globalnych marek. Na czele listy znalazły się produkty amerykańskie (761,6 mld dolarów). Na dalsze miejsca trafiły marki niemieckie (98,5 mld dolarów) i japońskie (51,1 mld dolarów). W pierwszej setce są również przedsiębiorstwa z Francji, Szwajcarii, Finlandii, Szwecji, Wielkiej Brytanii, Korei Płd. Holandii, Kanady, Włoch, Hiszpanii i Meksyku.

Chinom, choć są trzecią gospodarką świata, wciąż nie udało się wprowadzić do rankingu jakiejkolwiek swojej marki. Jednakże - jak zaznaczają autorzy raportu - Chiny coraz silniej walczą z opinią producenta tanich rzeczy i starają się by takie przedsiębiorstwa, jak Lenovo czy Haler wkrótce znalazły się w pierwszej setce tego rankingu.

Najwyższym wskaźnikiem powiększenia swojej wartości pochwalić się może 17. w rankingu  Apple, który zyskało 37 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Najwięcej w stosunku do ubiegłego roku straciła marka motocykli Harley-Davidson (-24 proc., 3,241 mld. dolarów) i Toyota (-16 proc. wartość 26,2 mld dolarów). Wielkim przegranym epoki kryzysu jest też fińska Nokia, która nie dość, ze spadła z piątej pozycji na ósmą, to jeszcze straciła 15 proc. wartości. Z branż zyskały firmy związane z internetem (27 proc.), finansami (26 proc.) i konsultingiem (15 proc.). Straciły branża motoryzacyjna (-4 proc.) oraz największe restauracje (-3 proc.).

1. Coca-Cola - 70,4 mld dol (+2 proc.)
2. IBM - 64,7 mld dol (+7 proc.)
3. Microsoft - 60,9 mld dol. (+7)
4. Google - 47,8 mld dol (+36 proc.)
5. General Electric - 42,8 mld dol. (- 10 proc.)

Rzeczpospolita; dp