Leszkiewicz: w listopadzie aukcje części stoczniowego majątku

Leszkiewicz: w listopadzie aukcje części stoczniowego majątku

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. Wikipedia
Aukcje części majątku stoczni Szczecin i Gdynia, które nie znalazły nabywców w dotychczasowych przetargach, odbędą się odpowiednio 23 i 25 listopada - powiedział wiceminister skarbu Adam Leszkiewicz.
Zarządca kompensacji Roman Nojszewski poinformował, że na listopadowych aukcjach zostaną wystawione części majątku stoczni Szczecin na kwotę ponad 116 mln zł. Chodzi m.in. o pochylnie Wulkan i Odra, malarnię, prefabrykację, czyli miejsce, w którym powstają konstrukcje stalowe, sieci energetyczne, projekty zbiornikowców i kontenerowców oraz majątek ruchomy.

Jak poinformował Nojszewski, inwestorzy będą mieli czas do 5 listopada na składanie oświadczeń rejestracyjnych oraz wpłatę wadium. W przetargach organizowanych w lipcu br. udało się znaleźć nabywców na majątek stoczni Szczecin - wart 4,9 mln zł, a wartość wystawionego na sprzedaż majątku wynosiła ok. 120 mln zł. Inwestorzy mieli wówczas 8 tygodni na zapoznanie się z wystawianymi aktywami. W przypadku aukcji, zainteresowani będą mogli oglądać majątek kilka dni przed ich rozpoczęciem.

- Jeśli chodzi o aukcje na części majątku stoczni Gdynia, to na razie jesteśmy w trakcie zakończenia procedury przetargowej, która odbyła się w połowie września. Podpisanie umów na wylicytowane wówczas aktywa ma nastąpić 12 i 13 października - powiedział. Dodał, że w listopadowych aukcjach ma być wystawiony m.in. ośrodek wypoczynkowy Wieżyca oraz majątek ruchomy, w tym blachy, rury, projekty statków. Inwestorzy będą mieli czas na wpłatę wadium do 9 listopada.

Za majątek stoczni Gdynia o łącznej wartości ponad 166 mln zł podczas wrześniowej licytacji uzyskano prawie 214 mln zł. Najważniejszą część stoczni Gdynia, tzw. duży dok wraz z suwnicą, wylicytowała prywatna stocznia Crist z Gdańska za 175 mln zł netto. W trzech przetargach zwyciężyła Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna. Kupiła ona budynek administracyjny z zapleczem magazynowym, drogę asfaltową dla ciężkiego transportu oraz tory kolejowe wraz z bocznicą. Nieruchomości gruntowe i budynki nabyły spółki Eco Transped Mariusz Nierychlewski i Elektro-Plus, blachy PHU Mardom Wojciech Szczutowski.

6 listopada 2008 r. Komisja Europejska uznała, że udzielona zakładom w Gdyni i Szczecinie przez polski rząd pomoc publiczna jest nielegalna. Zgodnie z planem uzgodnionym z KE, podzielony na części majątek stoczni został wystawiony na sprzedaż, a pracownicy zwolnieni. Szczegóły związane z wyprzedażą majątku zostały zawarte w tzw. specustawie stoczniowej.

pap, ps