Polskie Radio postawi na internet?

Polskie Radio postawi na internet?

Dodano:   /  Zmieniono: 
Milion archiwalnych nagrań, sformatowanych w 45 stacji - Polskie Radio uruchomiło pierwszą część internetowego projektu radia w internecie, w planach są kolejne takie kanały. Plany prezesa Polskiego Radia Jarosława Hasińskiego przerwać może jednak zmiana zarządu spółki. Hasiński powiedział, że nie zdecydował jeszcze, czy wystartuje w konkursie na nowe władze radia.
Zgodnie ze znowelizowaną Ustawą o rtv kadencja obecnego zarządu wygasła na początku września. Członkowie władz spółki pełnią swoje funkcje do czasu wyłonienia następców. Konkurs na nowy zarząd będzie mógł być ogłoszony najwcześniej na początku 2011 r. Hasiński pytany, czy w nim wystartuje, odpowiada: "jeszcze nie wiem". - Bardzo chciałbym kontynuować pracę w Polskim Radiu, ale nie znam jeszcze regulaminu konkursu, nie wiem, na jakich zasadach się on odbędzie, na jakim stopniu uczciwości, transparentności będzie on funkcjonował - powiedział Hasiński. - Jeżeli to będzie transparentny konkurs, myślę, że z moimi planami, z doświadczeniem pewnie będę próbował. Natomiast jeśli stwierdzę, że ten konkurs to jest kolejna fasada, to nie, nie wystartuję - dodał.

Plany prezesa wobec Radia obejmują co najmniej najbliższe pół roku. W takim okresie - według Hasińskiego - mógłby m.in. ruszyć wspólny projekt TVP i Polskiego Radia - agencja informacyjna. Oprócz tego Hasiński chce uruchomić także pierwszy w Polsce, 24-godzinny kanał radia na wizji. - Dzisiaj radia na stacjonarnych odbiornikach słucha tylko czterdzieści kilka procent ludzi w Polsce. Pozostali nie mają takich radioodbiorników w domu, natomiast telewizję ma 98 proc. Dlatego musimy szukać nowych kanałów komunikacji dla ciekawej i bogatej oferty Polskiego Radia, dlatego wchodzimy na wizję, do internetu - wyjaśnia Hasiński. Radio na wizji to jeszcze projekt, w tej sprawie trwają m.in. rozmowy z operatorami telewizji kablowych. Radio jest już natomiast obecne w internecie. Na platformie moje.polskieradio.pl dostępnych jest 45 kanałów tematycznych. Tworzy je blisko milion pozycji z archiwów Polskiego Radia.

Hasiński zapewnia, że internetowe kanały to nie "zwykłe szafy grające", ale "nowoczesne, sformatowane stacje" z własnymi ramówkami, dżinglami i zapowiedziami. Na projekt składa się na razie 14 kanałów słownych, w tym m.in. "Reportaże w Trójce", "Pani Magdo, pani pierwszej to powiem", "7 dni w kraju i na świecie", czy psychologiczne "Radio Freud". Ponadto słuchacze mają do dyspozycji 26 kanałów muzycznych np. "Przeboje Lata z Radiem", Classic Rock", "Pop", "Przeboje PRL". Docelowo internetowych kanałów ma być 85 - w nawiązaniu do 85 rocznicy Polskiego Radia.

PAP, arb