Reklama w sieci - Polacy wydają prawie najwięcej

Reklama w sieci - Polacy wydają prawie najwięcej

Dodano:   /  Zmieniono: 
Polska zajmuje drugie miejsce pod względem wzrostu wydatków reklamowych w Europie, wyprzedzając między innymi Wielką Brytanię, Francję i Włochy. "Lepsza" okazuje się tylko Hiszpania.
Według danych IAB Europe wydatki na reklamę online w Polsce wzrosły o 18 procent. Wynik ten stawia nas w czołówce europejskich krajów, z których wiele wciąż boryka się ze skutkami kryzysu. IAB Europe prognozuje, że jeśli obecne tempo wzrostu się utrzyma, Europa wyprzedzi pod względem wartości rynku reklamy online Stany Zjednoczone prawdopodobnie latem 2011 roku.

- Możemy zaobserwować coraz więcej nowych kampanii od firm, które dopiero wkraczają do internetu. Widać także zwiększenie budżetów na działania online wśród firm, które działają na tym rynku dłużej – twierdzi Alain Heureux, prezes IAB Europe. - Widzimy też coraz lepsze wyniki dla kampanii cross-mediowych, łączących internet, telewizję, radio czy outdoor - dodaje.

W pierwszej połowie 2010 roku największy (20-proc.) wzrost wydatków na reklamę online zanotowała Hiszpania. Tuż za nią znajduje się Polska. Na trzecim miejscu są Włochy z wynikiem 15 procent. W Hiszpanii reklama w sieci zawdzięcza wzrost zwycięstwu na tegorocznym Mundialu. Część reklamodawców zdecydowała się ulokować swoje budżety w sieci zamiast w telewizji.

money.pl, aka