Polski pawilon na Expo obejrzało ponad 8 mln osób. "Był jednym z najchętniej odwiedzanych"

Polski pawilon na Expo obejrzało ponad 8 mln osób. "Był jednym z najchętniej odwiedzanych"

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. FORUM
Polski pawilon na Expo 2010 w Szanghaju obejrzało ponad 8 mln osób - poinformował w poniedziałek prezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych Sławomir Majman.
Zdaniem Majmana, polski pawilon był jednym z najchętniej odwiedzanych miejsc na światowej wystawie w Szanghaju. - Pod względem liczby odwiedzających uplasował się na 5. miejscu, po pawilonie afrykańskim, dwóch pawilonach chińskich oraz japońskim - powiedział prezes Agencji na konferencji prasowej. Dziennie przez polski obiekt przewijało się prawie 45 tys. osób. W sumie nasz pawilon odwiedziło 1157 chińskich dziennikarzy. Tamtejsze media opublikowały ponad 600 informacji dotyczących polskiej ekspozycji.

Majman przekonywał, że najważniejszą miarą polskiego sukcesu na Expo było "zbudowanie pozytywnego klimatu politycznego wokół obecności Polski". Wystawę odwiedzili m.in.: marszałek Sejmu Grzegorz Schetyna, minister infrastruktury Cezary Grabarczyk, minister rolnictwa Marek Sawicki, minister kultury Bogdan Zdrojewski. - Te wizyty nie miały charakteru kurtuazyjnego, ale były poświęcone nawiązaniu kontaktów z Chinami - mówił Majman.

Jego zdaniem, po paru miesiącach obecności na Expo Polska stała się znana wśród mieszkańców Szanghaju. Podkreślił, że to tym większy sukces, że z badań wykonanych przez rozpoczęciem wystawy wynikało, że mieszkańcy tego miasta nic nie wiedzą o naszym kraju. - Polski pawilon był jednym z najbardziej rozpoznawanych na Expo i został on uznany za najbardziej "chiński" spośród wszystkich zagranicznych pawilonów - podsumował Majman. Jest to duże osiągnięcie, gdyż budżet tego przedsięwzięcia na skutek kryzysu gospodarczego został zmniejszony z 137 mln zł do 34 mln zł.

Podczas półrocznej ekspozycji odbyło się ok. 40 imprez promujących polską gospodarską. Organizowano seminaria, konferencje, misje gospodarcze oraz wydarzenia promujące m.in. regiony - woj. lubuskie, śląskie, małopolskie, a także miasta (Lublin i Kielce). Odbyły się też "okrągłe stoły", poświęcone parkom technologicznym, turystyce, ochronie środowiska czy bankom. Jednym z najważniejszych wydarzeń było Forum Inwestycyjne "Chiny-Europa Środkowo-Wschodnia".

pap, ps