Obecne wyposażenie lotniska w trudnych warunkach widoczności umożliwia pilotowi podjęcie decyzji o lądowaniu na wysokości nie mniejszej niż 60 m, przy widzialności na drodze startowej nie gorszej niż 550 m. Podwyższenie kategorii obniży te progi o połowę, co będzie miało istotne znaczenie w dniach, gdy na otoczonym wzniesieniami lotnisku utrzymuje się mgła. - Chcemy w ten sposób uzyskać argumenty w staraniach o pozyskanie przewoźnika bazującego na stałe w Krakowie, co niewątpliwie wpłynęłoby korzystnie na dalszy rozwój siatki połączeń - oświadczył prezes Międzynarodowego Portu Lotniczego Jan Pamuła.
Trwają prace nad opracowaniem i publikacją odpowiednich procedur operacyjnych, weryfikacją warunków bezpieczeństwa w strefach podejścia i wznoszenia oraz kontynuowane są prace inwestycyjne. Docelowo, nawierzchnie lotniskowe będą wyposażone między innymi w system świetlny, prowadzący bezpiecznie samolot do wyznaczonego miejsca postoju.
Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice jest drugim co do wielkości (po warszawskim Okęciu) lotniskiem w Polsce. Z lotniska korzysta regularnie 18 przewoźników, port współpracuje także z kilkunastoma liniami czarterowymi. W zeszłym roku lotnisko obsłużyło blisko 2,7 mln pasażerów.
zew, PAP