Polacy nie kupują gazet?

Polacy nie kupują gazet?

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. Wikipedia
Polacy kupują coraz mniej gazet. W marcu spadła sprzedaż niemal wszystkich ogólnopolskich dzienników. Wzrost sprzedaży odnotował jedynie „Super Express”. W najgorszej sytuacji, w porównaniu do analogicznego okresu w 2010 roku, znalazł się „Przegląd Sportowy”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal wirtualnemedia.pl, wynika że czytelnictwo dzienników w wydaniach papierowych spada. W liczbach najlepiej prezentuje się sprzedaż „Faktu", który jest najchętniej kupowaną przez Polaków gazetą. W marcu średnia sprzedaż dziennika wyniosła 403 166 egz. W porównaniu do ubiegłego roku, oznacza to spadek o 9,07 proc.

Na drugim miejscu plasuje się „Gazeta Wyborcza" ze średnią sprzedażą 272 063 egz. Analogicznie, sprzedaż gazety w marcu 2010 roku była o 11,66 proc. wyższa. „Super Express”, który jako jedyny odnotował wzrost sprzedaży w marcu, plasuje się w sumie na trzecim, najniższym stopniu podium, ze średnią sprzedażą na poziomie 175 351 egz., czyli większą o 1,85 proc. niż przed rokiem.

Także porównując dane sprzedaży z marca do danych nie zeszłorocznych, ale z lutego b.r., widać że spadek sprzedaży odnotowały wszystkie dzienniki. W najgorszej sytuacji jest „Przegląd sportowy", którego sprzedaż w marcu, w porównaniu do lutego, spadła o 5,56 proc., a w porównaniu do zeszłego roku o 12,02 proc. W sumie, „Przegląd Sportowy”, ze sprzedażą na poziomie 44 954 egz., plasuje się na szóstym miejscu.

Prezentowane dane opierają się na wskaźniku „sprzedaży ogółem", czyli sprzedaży dzienników w kioskach i prenumeracie.

Wirtualnemedia, is