Podcięto skrzydła Red Bullowi

Podcięto skrzydła Red Bullowi

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. Wikipedia
W pierwszym kwartale bieżącego roku Polacy kupili o 13 procent mniej Red Bulla w stosunku do poprzedniego roku. Mimo spekulacji na temat korzyści, jakie miała przynieść afera wokół Tigera, marka zanotowała gorsze wyniki.
Znany napój energetyczny wciąż utrzymuje pozycję wicelidera na rynku, jednak według szacunków jego udziały mogły skurczyć w pierwszym kwartale 2011 roku niemal o 2 pkt.proc. do 8 proc. Przewaga nad trzecim na rynku Burnem produkowanym przez Coca-Colę zmalała do 2 pkt. proc. ( w ubiegłym roku wynosiła 6 pkt. proc.) .

Red Bull nie tłumaczy przyczyny spadku sprzedaży. - Mamy na razie do czynienia ze spadkiem sprzedaży w zbyt krótkim okresie, aby wnioskować już jakiś trend. Zobaczymy jak zachowa się rynek w drugim kwartale - wyjaśnia Aleksandra Zarychta z Red Bulla.

Polski rynek napojów energetycznych staje się coraz trudniejszy.  W ciągu ostatnich lat rósł w tempie kilkudziesięciu procent rocznie. Dynamiczny rozwój wpłynął na konkurencyjność widoczną w cenach produktów. Na tego typu promocję zdecydował się również Red Bull. W pierwszym kwartale 2011 r. wynosiła 4,99 zł za 250ml, natomiast rok wcześniej 5,49 zł.

Zdaniem firmy Nielsen w pierwszym kwartale 2011 r. łączna wielkość sprzedaży napojów energetycznych wzrosła jedynie o 2 proc., zaś jej wartość skurczyła się o 4 proc. Iwona Jacaszek, dyrektor ds. korporacyjnych Coca-Cola HBC uważa, że spadek energetyków jest trendem czasowym. - Kategoria ciągle jest niszowa i ma potencjał rozwojowy – mówi.

Według firmy Nielsen w pierwszym kwartale 2011 r. łączna wielkość sprzedaży napojów energetycznych urosła tylko o 2 proc. Natomiast jej wartość skurczyła się o 4 proc. Zdaniem Iwony Jacaszek, dyrektora ds. korporacyjny Coca -Cola HBC spadek wartości rynku energetyków jest trendem czasowym. — Kategoria ciągle jest niszowa i ma potencjał rozwojowy — mówi Jacaszek.

Coca-Cola nie odczuła zmniejszenia tempa, w jakim aktualnie rozwija się rynek energetyków. W pierwszym kwartale 2011 r. wielkość sprzedaży Burna wzrosła o 69 proc., zaś wartość o 34 proc.

żk, "Pzeczpospolita"